به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سامان قدرتی، غرفه دار و مسئول برپایی نمایشگاه با بیان اینکه دو نمایشگاه قبل از بیماری کرونا توسط انجمن بانوان نیار برگزار شده است افزود: این نمایشگاه با همکاری انجمن بانوان نیار، اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره کل اوقاف برای نمایش و فروش صنایع دستی و هنر‌های تجسمی بانوان نیاری برگزار شده است.
قدرتی اظهار کرد: غرفه‌های مواد غذایی از قبیل باقلوا و شیرینی‌های خانگی، صنایع چوبی، گلیم بافی، کیف دوزی، هنر‌های تجسمی، نقاشی، گرافیک، قلم زنی، گوهرشناسی در این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان شهر اردبیل برپا شده است.
این گوهرشناس اضافه کرد: کئچه دوزی یکی از صنایع دستی بانوان نیاری است که کارش سخت می‌باشد و بانوان کهنسال نیار با آموزش رایگان برای علاقمندان آن را احیاء کرده اند.
مسئول نمایشگاه استقبال از نمایشگاه را در روز‌های اول خوب توصیف کرد و گفت: نمایشگاه تا ۲۶ مهر و از ساعت ۱۵ الی ۲۰ شب در محل زیرزمین امامزاده عبدالعزیز نیار دایر می‌باشد.
این غرفه دار بیان کرد: پاسخ و خروجی مناسبی از سوی بازدیدکنندگان گرفته ایم و نمایشگاه حاضر در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه و تعامل بین بانوان مؤثر بوده است.
قدرتی نمایشگاه را فرصتی برای دورهمی بانوان و یادگیری فنون و هنر‌ها یاد کرد و ادامه داد: آماده ایم با همکاری شورای شهر و شهرداری اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی استان نمایشگاه را در نقاط دیگر شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها برگزار نماییم.
وی مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده را عاملی برای ایجاد مشکلات خانوادگی برشمرد و افزود: شرکت بانوان در نمایشگاه‌ها می‌تواند به فعالیت اقتصادی و سهیم شدن آن‌ها در مدیریت مالی خانواده خود کمک کند.
این گوهرشناس اهل نیار اعلام کرد: مهدیه ابوالفتحی در مجسمه سازی از جمع بانوان نیاری موفق به کسب رتبه اول کشور شد و همچنین اثر نقاشی بانو جعفری از محله نیار اردبیل در جشنواره بین المللی آرمان صلح جهانی مقام اول را کسب کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام /

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.