به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این همایش که عصر سه‌شنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» اظهار کرد: فخر زنان ایرانی به عزت خلق شده در این مرز و بوم است که همواره سعی کردند آراستگی ارزشی و معنوی خود را به رخ بکشند.

زهرا مختاری تصریح کرد: نقشی که زنان ما در عرصه‌های مختلف انجام دادند، نقش بی‌بدیل و از جنس حفظ ارزش‌ها و تعالی انسانی است که قطعاً بسترهای تحول حقیقی را رقم می‌زند.

وی گفت: در ۱۰۰ سال اخیر حضور بانوان و زنان را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که این نقش‌آفرینی در حفظ سلامت خانواده و اعتلای جایگاه آن نمودی ارزشی و معنوی پیدا کرده است.

دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» افزود: در مقالات ارائه شده به نقش زنان این مرز و بوم از شعرا و اندیشمندان گرفته تا چهره‌های برجسته علمی زمینه خودباوری و خوداتکایی زنان غیرتمند این مرز و بوم را به شایستگی فراهم کرده است.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که زنان این سرزمین آراسته به حجب و حیا بوده و امروز نیز همین باور و اعتقاد در دختران و مادران آینده وجود دارد که باید به اعتلای این سرزمین با علم و دانش و تعقل بیشتر کمک کنند.

وی ارائه ۱۵۹ مقاله را به همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر» یادآور شد و اضافه کرد: از این تعداد ۴۲ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و شاهد ارائه این مقالات با موضوعات مختلف به ویژه شناسایی زنان توانمند، رفع آسیب‌ها و چالش‌های پیش رو، حوزه زاد و ولد و تنظیم نظام خانواده، هدایتگری و نقش‌آفرینی زنان در عرصه اشتغال و کارآفرینی را به عینه مشاهده می‌کنیم.

دبیر همایش «زن در ۱۰۰ سال اخیر در ایران» بیان کرد: در این مقالات سعی شده تا نقش‌آفرینی بانوان و توانمندی آنها مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گیرد و قطعاً تداوم برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌هایی می‌تواند زمینه معرفی چهره‌ای شایسته از زن ایرانی را در مجامع جهانی و بین‌المللی مهیا کند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.