به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علی تقی‌زاده روز یکشنبه در جلسه اعضای هیات رئیسه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردبیل گفت: از این ۷۰۰ برنامه ، تعداد ۱۰۰ برنامه در شهرستان اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌های استان برگزار شده است.

او اظهار کرد: اردبیل پارسال در سایه تلاش روسا و اعضای هیات‌های ورزشی به لحاظ برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی رتبه پنج را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای بسط ورزش روستایی در کشور از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون روستایی برنامه‌ریزی شده را برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال (جام پرچم) ذکر کرد که تیم روستای میرک از توابع مشگین‌شهر در بخش آقایان و تیم روستای اجیرلو از توابع پارس‌آباد در بخش بانوان به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی در خصوص حضور ورزشکاران استان اردبیل در جشنواره‌های کشوری اظهار کرد: ورزشکاران اردبیلی در سه رویداد و جشنواره کشوری در استان‌های آذربایجان شرقی، تهران در کنار نمایشگاه صنایع دستی و مازندران در جشنواره قو شرکت کردند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل با اشاره به برگزاری المپیاد خانه‌های ورزشی هم بیان کرد: در این المپیاد تیم شهرستان پارس‌آباد موفق شد جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کند.

تقی‌زاده همچنین در زمینه اعزام ورزشکاران استان اردبیل به سه مسابقه کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی گفت: امسال ورزشکاران استان به مسابقات هفت سنگ آقایان و بانوان، مسابقات چوب کشی و مسابقات المپیاد خانه‌های ورزشی اعزام شدند.

وی افزود: در سال آینده بازی‌های بومی و محلی در روستاهای استان اردبیل رونق می‌گیرد، وظیفه اصلی هیات‌های شهرستانی به عنوان نمایندگان هیات استان گسترش و رونق ورزش در روستاها و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برای کشف استعداد جوانان در ورزش می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل گفت: طبق برنامه امسال باید ۱۵ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز و راه‌اندازی می‌شد اما بنا به دلایلی فقط چهار خانه ورزشی در سال جاری تجهیز و در دهه مبارک فجر راه‌اندازی شد.

بیش از هزار و ۷۰۰ روستا در استان وجود دارد ، بازی‌های بومی و محلی جزو ساختارهای زندگی روستایی و شادی‌آفرین بوده و در بیشتر روستاهای استان در سال‌های گذشته رونق داشته که چلینگ آغاچ، قیش وردی، بورک آپاردی ، طناب‌کشی ، بش داش (پنج سنگ) ، بازی گیزلَن پاچ ، لی لی و دستمال قاپدی از جمله آنهاست.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.