به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سحر قاسمی نایب رئیس انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور  افزود: در جامعه این طور تصور می شود که رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام بیشتر مختص مردان است این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد کسانی که در دوره های آموزشی این رشته ورزشی شرکت کردند، بانوان بودند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار باشگاه بدنسازی در نقاط مختلف کشورمان و اختصاص بیشتر وقت آنها به بانوان، بیان کرد: این امر بیانگر این است که مسئولان و متولیان برای ورزش بانوان اهمیت ویژه ای قائل هستند و از هیچ تلاشی برای توسعه ورزش در بین این اقشار مضایقه نمی کنند.

نایب رئیس انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این رشته ورزشی به یک سبک زندگی سالم تبدیل شده است و از نوجوان تا افراد کهن سال مخاطب این رشته هستند، اظهار کرد: هیچ رشته ورزشی به اندازه بدنسازی و پرروش اندام، نتوانسته در سلامت جامعه نقش داشته و شغل ایجاد کند.

بانوان ایرانی می توانند در سه رشته ورزشی در مسابقات بین المللی و جهانی شرکت کنند.وی گفت: با تلاش مسئولان و موافقت فدراسیون جهانی، بانوان ورزشکار ایرانی می توانند در سه رشته فیتنس چلنج، مچ‌اندازی و پاورلیفتینگ در رقابت های بین المللی و جهانی شرکت و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

قاسمی اضافه کرد: قبل از این بانوان کشورمان فقط می توانستند در رشته مچ اندازی در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنند اما از امسال آنها می توانند در رشته های فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ نیز در مسابقات آسیایی، بین المللی و جهانی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: تربیت داورانی در رشته‌های مچ اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ بانوان و دو اعزام بین‌المللی بانوان به رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که بخش بانوان برای فدراسیون بدنسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی اظهار کرد: در ۲ سال اخیر بانوان کشورمان با حجاب کامل اسلامی در مسابقات مختلف آسیایی از جمله قزاقستان، امارات و ترکیه شرکت و موفق به کسب مدال های خوش رنگ طلا، نقره و برنز در رشته مچ اندازی شدند.

وی با تاکید بر اشاعه ورزش پاک در جامعه بیان کرد: با توجه به نوع پوشش زنان در رقابت‌های خارجی در بخش پرورش اندام، تاکنون هیچ فعالیتی برای بانوان در این رشته وجود نداشته که این شائبه بوجود آید که فعالیت بانوان در بخش پرورش اندام ممنوع است.

بانوان از رشته ورزشی بدنسازی استقبال خوبی دارند

نایب رئیس انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به استقبال خوب بانوان کشورمان از رشته ورزشی بدنسازی، گفت: افزایش هر سال آمار بیمه شدگان ورزشی نسبت به سال های قبل بیانگر این است که استقبال بانوان از رشته ورزشی بدنسازی در نقاط مختلف کشور بسیار خوب است.

قاسمی همگانی کردن ورزش در جامعه به ویژه بین بانوان را یکی از اولویت های متولیان ورزش کشورمان برشمرد و افزود: البته توسعه و همگانی کردن ورزش بدنسازی به معنی بی توجهی به ورزش حرفه ای و قهرمانی نیست.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه به ویژه بانوان باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

نایب رئیس انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور توسعه ورزش را از اولویت های این دانشگاه ذکر کرد و افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان در دانشگاه پیام نور انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از هشت هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه پیام نور در نقاط مختلف کشور در رشته بدنسازی فعالیت می کنند که بیش از ۵۰ درصد آنها بانوان هستند.

قاسمی بیان کرد: انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور پارسال برترین انجمن، در بین انجمن های ورزشی کشور شد و لوح تقدیر و تجلیل از رئیس دانشگاه و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

وی کمبود زیرساخت های ورزشی را یکی از عمده مشکلات رشته ورزشی بدنسازی بانوان عنوان کرد و خواستار تامین زیرساخت های لازم و حمایت بیش از پیش مسئولان از این رشته ورزشی بدنسازی شد.

اردبیل میزبان شایسته ای برای مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور بود

نایب رئیس انجمن بدنسازی و پرورش اندام دانشگاه پیام نور کشور گفت: اردبیل میزبان شایسته ای برای بیستمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آسیایی بود.

قاسمی با تقدیر از هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل و عوامل اجرایی این مسابقات، افزود: برگزاری مسابقاتی در این سطح نشانگر ظرفیت ها، قابلیت های و توانایی های متولیان ورزش استان اردبیل است.

وی با ابراز خرسندی از مهمان نوازی گرم مردم اردبیل، اظهار کرد: سطح کمی و کیفی مسابقات بسیار خوب است و این رقابت ها با شکوه و در سطح بالایی برگزار شد.

بیستمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آسیایی در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در پنج رشته فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و فیزیک ماسکولار با حضور بیش از هزار ورزشکار از ۳۱ استان کشورمان از روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه در ورزشگاه ۶ هزار نفری پهلوان حسن رضازاده اردبیل آغاز و تا امروز جمعه ۱۳ مرداد ماه به مدت سه روز در حال برگزاری است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.