به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دکتر احمد وحیدی امروز در جمع روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیعه و سنی خراسان جنوبی گفت: روحانیت نقطه شروع انقلاب بوده است و حافظ آن هم خواهد بود و بیشترین تلاش را برای اینکه انقلاب مسیر پر افتخار خود را طی کند، به کار می‌بندد.
وزیر کشور افزود: نقطه کانونی قدرت جمهوری اسلامی و قدرت فرهنگی، ولایت فقیه است و روحانیت در دامنه این ولایت فقیه قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم دشمن با ولایت فقیه مشکل دارد.

دکتر وحیدی در ادامه تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که اگر امروز ایران در تراز یک قدرت برتر منطقه‌ای عمل می‌کند و همه دنیا یکبار دیگر علیه ایران جمع شده‌اند، به خاطر قدرت اسلام است و دیری نیست که فرش قدرت از زیر پای دشمن برداشته شود.

وی با بیان اینکه شگفت‌آور است که برخی‌ها متوجه دشمنی دشمنان نیستند، تاکید کرد: این مساله به جهاد تبیین نیاز دارد و بیشتر آن بر عهده روحانیون است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با قدرت در میدان حضور دارد و مشکلات در مسیر حل شدن قرار دارند، گفت: با بن بست شکنی مذاکرات غرب که به یک تناقض تبدیل شده بود، بسیاری از کشور‌های همسایه مشتاقانه پذیرای روابط با ایران شدند.

دکتر وحیدی افزود: بزرگترین اصلاح اقتصادی کشور در زمانی شروع شد که بیشترین مشکلات اقتصادی را داشتیم و این کار به شجاعت نیاز داشت. دولت تمام عیار خود را متعهد به شعار‌های انقلاب می‌داند، در حالی که در گذشته برای حل مشکلات دل به غرب بسته بودند.

وی با بیان اینکه پیروزی این حرکت به دست انقلابیون برای دشمن قابل قبول نبود و بر آن شد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرد، گفت: حرکت دشمن در اتفاقات اخیر از سر انفعال بود. دشمن در نقطه تعیین کننده معادله بین المللی، احساس کرد که جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را دنبال می‌کند و تاثیراتش فراتر از منطقه است.

وزیر کشور همچنین گفت: به همین دلیل این طراحی را کردند که بازیگرانی داشت. آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان سعودی و حتی فرانسه و آلمان به این‌ها اضافه شدند تا جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

دکتر وحیدی افزود: آن‌ها نتوانستند در دولت سیزدهم و با برجام به خواسته‌های خود برسند لذا دست به این اقدامات زدند. آمدند حزب الله را جمع کنند، ولی حزب الله قوی‌تر شد.

وی گفت: پول گذاشتند و حتی تهدید کردند تا برخی گروه‌های منافق را برای اغتشاشات بر بستر فضای مجازی رها شده، متحد کنند. کدام جنایت از این بزرگتر که از طریق فضای مجازی روح و جسم جوانان را تخریب می‌کنند؟

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه جوانان ما موجب افتخار ما هستند و ممکن است اندکی از جوانان تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار بگیرند، تصریح کرد: غرب انسان بی هویت می‌سازد. رسانه‌های مزدوری که تمام پولشان را سعودی‌ها می‌دهند، قصد فریب جوانان را داشتند.

دکتر وحیدی گفت: هیچ ایرانی فکر و ذهن خود را به دست شبکه‌ای نمی‌دهد که با پول کسانی اداره می‌شود که خود بدترین اعمال ضدبشری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این رسانه‌ها کوشیدند تا عوامل خود را دهه هشتادی‌ها معرفی کنند، گفت: افتخارمان به آرمان علی وردی، طلبه شهیدی است که در اوج افتخار به شهادت رسید؛ با انواع شکنجه‌ها روبرو شد، اما حسرت یک توهین به رهبر معظم انقلاب را به دل آن‌ها گذاشت.

وزیر کشور در ادامه افزود: این دهه هشتادی بود و این از قدرت انقلاب و مکتب اسلام است. اگر مسجد، مدرسه و محله حفظ شود بسیاری از تلاش‌های دشمن به نتیجه نمی‌رسد. وقتی باید نگران شد که جوانان در مساجد نباشند.

دکتر وحیدی همچنین گفت: می‌خواهند القا کنند که جوانان ما عوض شده‌اند، این دروغ محض است. غالب جوانان ما انسان‌های درست و پاکی هستند. برخی می‌خواهند این اتفاقات را تئوریزه کنند، اینکه می‌گویند اگر همزمان با فوت آن خانم، مسئولان عذرخواهی می‌کردند و موضوع حل می‌شد، هم دروغ است.

وی افزود: همان ابتدا، شخص رئیس جمهور با خانواده وی تماس گرفتند و گفتند که رسیدگی قانونی می‌شود، اما دشمن تلاش کرد تا این را به یک موضوع سیاسی-امنیتی تبدیل کند. یک طراحی توطئه آمیز دشمن بر دو بستر جریان سازمان یافته اغتشاشگر که گروهک‌های مختلف در آن بودند و تعدادی از جوانان فریب خورده رقم خورد.

رئیس شورای امنیت کشور با تاکید بر اینکه جنبش نامیدن حوادث اخیر، یک سوء استفاده است، تصریح کرد: خیلی از افرادی که در این اغتشاشات شرکت کردند، وضع مالی خوبی داشتند و اصلا شعار صنفی و اقتصادی مطرح نبود.

دکتر وحیدی با بیان اینکه برخی تلاش دارند که برای اغتشاشات جنبش بسازند، افزود: تلاش می‌کنند که بگویند یک حرکت مسالمت آمیز بوده است، چه حرکت مسالمت آمیزی است که ۶۰ نفر از مدافعان امنیت را به شهادت رسانده‌اند و به تخریب بانک، آمبولانس، حوزه‌های علمیه و … پرداخته‌اند؟

وی با انتقاد از استاندارد‌های دوگانه در نهاد‌های بین المللی همچون شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند در حالی که براساس آمار خود غربی ها، آمریکا حدود ۲۰ هزار کشته جنایت‌های فجیع در سال دارد و بیش از ۱۵ درصد زنان مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

وزیر کشور با انتقاد از حذف ایران از کمیسیون مقام زن شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد گفت: تا چندی پیش هنوز برده‌داری در برخی ایالت‌های آمریکا برقرار بوده است؛ سه هزار و ۸۰۰ کودک یمنی را به شهادت رسیده‌اند، کسی حرفی نزد، اما تا قوه قضائیه براساس قانون، احکام تعدادی از مجرمان را صادر کرد، فریادشان بلند شد.

دکتر وحیدی، حوادث اخیر را یکی از پیچیده‌ترین و همه جانبه‌ترین حرکات دشمن علیه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی یک مرتبه دیگر اقتدار خود را نشان دادند که خیلی از این‌ها اطلاع رسانی نمی‌شود. ماجرا با عنایت الهی و توجهات حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و در میدان بودن انقلابیون برطرف شد.

وی افزود: در یک نقطه مهم تاریخی قرار گرفته‌ایم که هندسه قدرت جهانی در حال عوض شدن است و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به پیش می‌رود. باید دشمن را بشناسیم و با تبیین جلوی اقداماتش را بگیریم.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین گفت: دشمن تلاش کرد که حوادث اخیر را قومیتی کند، اما بحمدالله وحدت بین مردم برقرار است. مولوی عبدالواحد یک روحانی وطن دوست و برجسته بود که به اسلام عشق می‌ورزید، لذا شهیدش کردند.

دکتر وحیدی افزود: دشمن با اسلام ناب و مستقل مشکل دارد. روحانیون شیعه و سنی در یک مسیر هستند. در موضوع قومیت هم مردم ما در کردستان و سیستان و بلوچستان، دست رد به سینه دشمن زدند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:   پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.