به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، پروانه معصومی ، بازیگر سینما و تلویزیون ، امروز با حضور جمعی از مردم گیلانی و جامعه هنری از مجتمع خاتم الانبیای رشت تا میدان شهدای ذهاب رشت تشییع خواهد شد.

این مراسم با حضور استاندار گیلان ، مدیرکل صدا و سیمای گیلان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندان پیشکسوت گیلانی از جمله انوش نصر ، سید رضا میرمعنوی و نسرین بابایی و قشرهای مختلف مردم هنردوست گیلان در حال برگزاری است  .

پیکر این هنرمند پس از تشییع از رشت به تهران منتقل و در آرامگاه خانوادگی ایشان در امامزاده ابوطالب به خاک سپرده خواهد شد.
مرحوم پروانه معصومی چند روزی در یکی از بیمارستان‌های رشت به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود که دیروز بر اثر عفونت ریوی در  ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.
پروانه معصومی بازیگر مردمی و خوش نام سینمای ایران چند سالی بود که در روستای مناره بازارِ بخش طاهر گوراب شهرستان صومعه‌سرا زندگی می‌کرد.
سکینه کبودرآهنگی با نام هنری پروانه معصومی، متولد ۱۱ اسفند ماه ۱۳۲۳ بود. 
وی نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم «بی‌تا» نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساخته‌ی بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.
ایفای نقش همسر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در فیلم سینمایی «مسافر ری» ، «گل‌های داودی» ، «جهیزیه‌ای برای رباب» ، «شکوه زندگی» و «یوسف پیامبر» و برخی از سریال‌های تلویزیونی از جمله نقش «مادر» در سریال «پلیس جوان» هم از جمله آثار هنری این هنرمند است.

همچنین در پی درگذشت بازیگر پیشکسوت و خوش اخلاق سینمای ایران ، مرحومه پروانه معصومی ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران ، محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه ، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با صدور پیامی درگذشت این هنرمند با اخلاق را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفتند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای گیلان

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.