مریم ایلکا در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، درباره وضعیت وزنه‌برداری زنان در ایران گفت: با وجود آنکه وزنه‌برداری زنان نوپاست و کمتر از ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد، در این زمان اندک مسیر خیلی خوبی را در بُعد قهرمانی طی کرد، ولی متاسفانه با ایده‌آل‌ها فاصله دارد.
از نظر سرانه ورزشی، امکانات و تجهیزات هنوز مشکلات فراوانی داریم. در نخستین گام باید نایب رئیسان وزنه‌برداری بانوان را در ۳۱ استان داشته باشیم. در گام بعدی از نظر آماری باید میزان تجهیزات و تعداد و پراکندگی قهرمان در استان‌ها را مشخص کنیم.
نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: همچنین نواب رئیسان استان‌ها را باید به سمت جذب حامیان مالی سوق دهیم. آن‌ها باید حامیان مالی هر منطقه را بشناسند و در راستای این مهم گام‌های موثری بردارند. همچنین نواب رئیسان استان‌ها باید تفاهم نامه‌هایی با ادارات کل آموزش و پرورش داشته باشند تا استعداد‌ها را شناسایی کنند و پرورش دهند.
دختران ما تاکنون افتخار آفرین بودند و می‌توانند برای المپیک بعدی، به سهمیه برسند. باید دستیابی به این مهم شرایطی که برای مردان فراهم است، برای زنان هم می‌بایست مهیا شود. باید مربیان فنی و داوران وزنه‌برداری توانمندی را پرورش دهیم.
مذاکره‌ای با مربی خارجی نداشتیم و نداریم. پس از دریافت حکم پست نایب رئیسی بانوان به محل اردو رفتم و نوع تمرین، خواسته‌ها و نیاز‌های وزنه‌برداران را دیدم و شنیدم.
شرایط کادر فنی تیم بانوان مناسب است و می‌توانیم بزودی شاهد رکوردشکنی نفرات باشیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.