به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات درباره روند قیمت بازار طلا و جواهرات در هفته گذشته و اثرات قیمت انس جهانی طلا در این روند گفت: در هفته‌های گذشته روند قیمت انس جهانی طلا به‌شدت با کاهش همراه شده و امروز که انس جهانی به قیمت ۱۷۱۳ دلار در حال خریدوفروش بود، نسبت هفته گذشته در حدود ۲۷ دلار کاهش را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: البته این تفاوت قیمت در روز معاملاتی قبل یعنی ۵ شنبه در حدود ۴۴ دلار کاهش را نشان می‌داد که طی این دو روز دوباره شاهد افزایش قیمتی کوچک بودیم که این تغییر فاصله کاهش قیمت را کمتر کرد.

بیشتر بخوانید:
آخرین نواسانات قیمت ارز، سکه و طلا

نرخ ارز و قیمت انس جهانی، دو فاکتور اثرگذار بر قیمت طلا

وی توضیح داد: بیشترین تأثیر بر قیمت طلا را نوسانات ارز و قیمت انس جهانی طلا را دارند، این در حالی است که یکی از این عوامل یعنی قیمت انس جهانی کاهشی بوده؛ ولی قیمت ارز باتوجه‌به سایه مذاکرات هر آن ممکن است تأثیری خاص را نشان دهد.

کشتی آرای گفت: این روزها اخباری که در پی  پیام‌هایی ردوبدل شده بین ایران و اروپا و اخبار حاکی از نظرات طرفین در مذاکرات روی قیمت ارز اثرات لحظه‌ای دارد که با درنظرگرفتن آخرین اخبار حاکی از عدم رضایت طرف غربی از پاسخ دریافت شده و بازتاب آن بر بازار ارز دیدیم که برعکس هفته قبل که دلار در شیب کاهش قرار داشت طی روزهای گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

وی گفت: از روز چهارشنبه و در اثر این اخبار منفی دلار از کانال ۲۸ هزار تومان گذشت و در کانال ۲۹ هزار تومان معامله  شد و امروز قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان بود و در ساعات اولیه روز به قیمت ۳۰ هزار و ۵۰ تومان فروخته می‌شد.

افزایش نرخ ارز کاهش قیمت انس جهانی را پوشش داد و قیمت‌ها را ثابت نگه داشت

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان طلا ادامه داد: پس این روزها از یک سو ارز در حال افزایش و از سوی دیگر قیمت جهانی انس طلا در حال کاهش است که این دو موضوع یکدیگر را پوشش داده‌اند و می‌توانیم بگوییم با درنظرگرفتن این روند در روزهای آتی قیمت طلا و فلزهای گران‌بها با تغییرات جزئی همراه خواهند بود.

وی تصریح کرد: در مجموع باید گفت در هفته اخیر علاوه بر نوسانات عادی بازار در کل قیمت طلا و سکه روندی باثبات را دنبال کرده که البته و به طور طبیعی بعضی روزها کاهشی و در بعضی مواقع افزایش رخ‌داده ولی در مجموع قیمت‌ها نوسانی در حدود یک درصد را نشان می‌دهند.

توصیه نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات به کسانی که قصد خرید دارند

این فعال بازار طلا در پاسخ به پیش‌بینی روند گفت: در حال حاضر آخرین اخبار مذاکراتی گرا دهنده به روند بازار است و فعالان این بازار با درنظرگرفتن این روند باید اقدام به خریدوفروش کنند.

وی در توصیه به خریداران ادامه داد: امروز این آرامش در بازار طلا و جواهرات دیده می‌شود و به نظرم بهترین زمان برای خرید با نگاه مصرفی و بلندمدت ولی در زمینه سرمایه‌گذاری موضوع متفاوت است و کسانی که قصد انتقال سرمایه به این بازار را دارند بهتر است در نظر داشته باشند که سرمایه‌گذارانی که در سال‌های اخیر سرمایه‌های خود را به این بازار آورده‌اند سود چندانی از این سرمایه‌گذاری نبرده‌اند و به نظرم در حال حاضر هم باوجوداینکه ایمن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری خرید طلا و جواهرات است؛ اما کسانی که در کوتاه‌مدت به دنبال سودهای بالا از مابه‌التفاوت قیمت طلا هستند این بازار برای آنها مناسب نیست؛ ولی اگر دید این‌گونه خریداران هم بلندمدت است می‌توانند اقدام به خرید نمایند.

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.