به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیگر سخن گفتن از وضعیت بلاتکلیف اکران سینما و فیلم های در صف انتظار در این شرایط کرونایی، داستان حسین کرد شبستری شده است؛ بارها و بارها در این شرایط کرونایی تهیه کنندگان مختلف تا کارگردان و بازیگر در گفت و گوی های مختلف اظهار شکایت و نگرانی از این وضعیت کرده اند اما نتیجه و خروجی کار چیزی جز تلنبار شدن فیلم های دو سال جشنواره فیلم فجر و بسیاری دیگر از فیلم هایی است که در خارج از مسیر جشنواره تولید و کماکان منتظر بهبود شرایطی هستند تا دوباره سینماها به روال سابق برگردند و تماشاگران در خیالی آسوده به دیدن فیلم ها در سینما بیایند.

پس از یک سال و نیمی که از بحران کرونا و تعطیلی مکرر سینماها گذشت، تنها راه کار سازمان سینمایی برای حمایت از اکران، کمک مالی به فیلم هایی بود که ریسک اکران در این شرایط را پذیرفته و در گیشه حداقل دو و نیم میلیاردی بفروشند تا در لیست حمایت سازمان سینمایی قرار گیرند.

هنوز بسیاری از فیلم های دو جشنواره ۳۸ و ۳۹ فیلم فجر، راضی به اکران چه در سینماها و چه حتی اکران انلاین در پلتفرم های خانگی نشده اند؛ از جشنواره فیلم فجر دو سال گذشته، فیلم هایی چون «آتابای، دوزیست، روز بلوا، روز صفر، سه کام حبس، عامه پسند، قصیده گاو سفید، مغز استخوان، من می ترسم و لباس شخصی» کماکان رنگ پرده به خود ندیده اند و قطعا تهیه کنندگان این فیلم ها ضرر و زیان این دو سال انتظار اکران را به جان خریده اند تا در فرصتی مناسب تر که حال سینما بهتر باشد، فیلم خود را راهی اکران کنند.

«روز صفر» نخستین تجربه کارگردانی سعید ملکان با ۱۲ نامزدی سیمرغ و برنده شدن در ۵ رشته، با موضوعی اکشن و امنیتی اطلاعاتی می تواند یکی از فیلم هایی باشد که یخ سینما را آب کند و تماشاگران را راغب به دیدن این فیلم در سالن های سینما کند. «روز بلوا»ی بهروز شعیبی، «سه کام حبس» سامان سالور نیز از دیگر فیلم هایی هستند که پیش بینی می شود پس از بهبود شرایط فعلی شانس فتح گیشه باشند.

۳۹ امین جشنواره فیلم فجر نیز در شرایط سخت کرونایی و با همه اما و اگرها در حالی برگزار شد که به فیلم های اکران نشده قبلی، فیلم های مهم دیگری افزوده شد تا صف طویلی از فیلم های اکران نشده و در انتظار اکران در سینمای ایران بوجود بیاید.

«ابلق، بی همه چیز، تی تی، زالاوا، شیشلیک، مصلحت و منصور» از فیلم های شاخص جشنواره گذشته بودند که در حال حاضر در شرایط کاملا بلاتکلیفی به سر می برند.

حالا با وجود همه این شرایط ۵ ماه دیگر مثل برق و باد می گذرد و چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز از راه می رسد و این روزها نام های بزرگی در حال ساخت پروژه های خود هستند تا آنها را برای جشنواره فجر آماده کنند؛ فیلم هایی که در شرایط دشوار کرونایی همچنان چراغ خاموش در حال ساخت اند تا همین کورسوی بالا نگه داشتن پرچم سینما به ناامیدی و تعطیلی بدل نشود.

نام هایی مانند سعید روستایی، هومن سیدی، رضا درمیشیان و مانی حقیقی با کمترین اطلاعاتی که درباره فیلم هایشان رسانه ای شده است، مشغول ساخت فیلم در این شرایط هستند.

ترکیبی رویایی بازیگران «برادران لیلا»

سعید روستایی، یک ماهی می‌شود که پیش‌تولید فیلم سینمایی «برادران لیلا» را به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، آغاز کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبتِ «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم»، دو اثرِ پرفروش و موفقِ پیشینِ سعید روستایی، ترکیب و هدایت بازیگران این فیلم‌ها بوده است که به نظر می‌رسد در «برادران لیلا»، از قبل هم دیدنی‌تر شود

بنا به گزارش‌های رسیده، این کارگردان جوان، برای «برادران لیلا»، به سمت ترکیبی رویایی‌تر از دو فیلم قبلی خود رفته و تا این‌جا، بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی را گرد هم آورده است

با برگشت پیمان معادی به ایران و پیوستن او به گروه بازیگران، دور خوانی فیلمنامه «برادران لیلا» آغاز شده و دیگر مراحل پیش تولید این فیلم، چون گریم و لباس هم کلید خورده است

روستایی ساخت دو فیلم پرفروش و موفق «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» را در کارنامه دارد. فیلم‌هایی که در کنار اکران و جوایز داخلی در نمایش‌های جهانی هم مورد توجه قرار گرفتند از جمله می‌توان به اکران این روزهای «متری شیش و نیم» در فرانسه اشاره کرد که با واکنش مثبت منتقدان این کشور همراه شده است.

هومن سیدی در تدارک تولید «جنگ جهانی سوم»

در حالی که پیش تولید فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» جدیدترین پروژه هومن سیدی در سینما از تیرماه آغاز شده بود، با صدور پروانه ساخت این اثر از سوی سازمان سینمایی، فیلمبرداری این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

هومن سیدی در این فیلم نویسنده، کارگردان و تهیه کننده است و پیش از این حضور محسن تنابنده به عنوان اولین بازیگر در این پروژه، رسانه ای شده بود.

هومن سیدی در سال ۱۳۹۶ با «مغزهای کوچک زنگ زده» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و حالا به نظر می‌رسد پس از ۴ سال قصد دارد با «جنگ جهانی سوم» در این جشنواره حضور پیدا کند.

«کَره‌خوری» فیلم جدید رضا دُرمیشیان

به تازگی پروانه ساخت «کَره‌خوری» فیلم جدید رضا دُرمیشیان صادر شده است. دُرمیشیان «کَره‌خوری» را بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش خواهد ساخت.

«کَره‌خوری» ششمین فیلم درمیشیان پس از فیلم های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری»، «یواشکی» و «مجبوریم» است که در این میان دو فیلم «یواشکی» و «مجبوریم» هنوز در ایران به نمایش عمومی در نیامده اند.

«تفریق» مانی حقیقی به صداگذاری رسید

اسفند ماه سال گذشته، هشتمین فیلم بلند سینمایی مانی حقیقی بعد از بهبودی و مرخص شدن او از بیمارستان به دلیل بیماری کرونا جلوی دوربین رفت و حالا همزمان با پایان تدوین فیلم سینمایی «تفریق» اولین تصویر از این فیلم منتشر شده است.

فیلمبرداری این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده اسفند سال گذشته آغاز و اواخر خردادماه امسال به پایان رسید و وارد مراحل فنی شد. این روزها با پایان تدوین توسط میثم مولایی، امیرحسین قاسمی صداگذاری فیلم سینمایی «تفریق» را آغاز کرده است.

علاوه بر ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده بازیگران دیگری همچون اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی، گیلدا ویشکی، سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان، علی باقری و وحید آقاپور در «تفریق» مقابل دوربین مانی حقیقی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.