به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رسولی به مناسبت سالروز گرامیداشت روز ثبت و احوال اظهارداشت: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزارو ۸۴۸ مورد ولادت در استان ثبت شده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۳۸ مورد بود که امسال آمار ولادت در ۹ ماهه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵ و نیم درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: آمار فوت در ۹ ماهه امسال ۵ هزار و ۶۲۳ مورد بوده که این آمار در نه ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۲ مورد بوده است، آمار فوت در نه ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۴ درصد در استان کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت واحوال استان گفت: آمار ازدواج در ۹ ماهه امسال ۷ هزار و ۵۰۲ مورد بوده است که این آمار در نه ماهه سال گذشته ۸ هزار و ۸۵۸ مورد بوده است، آمار ازدواج در ۹ ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.
رسولی بیان کرد: آمار طلاق در استان در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بوده و در ۹ ماهه سال گذشته ۲ هزارو ۲۶۲ مورد است و آمار طلاق در ۹ ماهه امسال در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال بیشترین انتخاب نام برای نوزدان پسر در استان اردبیل آی هان و علی سان و امیرعلی و ال وین و آرسام و آراز وگل خان و علی و آرکان و ابولفضل است و نوزدان دختر هم نفس و ماهلین و ال آی و جانان و آوا و نورا و آی ایل و سلین و زهرا و آتیسا بوده است و در نه ماهه امسال در استان ۵۹۸ نفر تغییر نام داده اند و همچنین ۹۲۷ نفر هم تغییر پسوند داده اند.

اجرای طرح شناسایی فامیل سببی و نسبی در سامانه هویت یکتای ملی ایران
رسولی از اجرای طرح شناسایی فامیل سببی و نسبی در سامانه هویت یکتای ملی ایران خبرداد و گفت: در این طرح افراد با درج کد ملی خود در سامانه می‌توانند فامیل‌های سببی و نسبی خود را بشناسند که اردبیل جز سومین استان در اجرای این طرح در کشور است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ۲۹ هزار ۵۹۲ کارت ملی هوشمند مردم استان اردبیل در دفاتر پیشخوان و ثبت احوال آماده تحویل است، ولی متاسفانه افراد به دلایلی مختلفی برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده اند که تقاضا می‌شود این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود از همان دفاتری که ثبت نام کرده اند اقدام کنند.
رسولی گفت: ۹۶ درصد مردم استان اردبیل نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کردند که ۸۹ درصد از این آمار کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند و ۸ در صد هم در حال تحویل است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.