به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، فراموشی و گیجی بیشتر در پیری شایع است که می‌توان با استفاده از گیاهان تونیک این عارضه را برطرف کرد. برخی از این گیاهان را دکتر عباس حاجی آخوندی، استاد داروسازی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، بر اساس آنچه در پزشکی آیورودایی آمده، چنین معرفی می کند:

کدام گیاهان دارویی درمانی برای فراموشی است؟

قیاق یا ذرت گل خوشه ای

قیاق، اثر تونیک انرژی دارد. در پزشکی آیورودایی (یک علم باستانی و کهن) از قیاق برای رفع مشکلات کهنسالی استفاده می‌شود. میوه این گیاه باید به صورت تازه، خشک شده یا پخته مصرف شود. این میوه عموما با گیاه چیاوان پراش مصرف می‌شود

قدح مریم

تونیک عصبی قدح مریم نیز در پزشکی آیورودایی برای ایجاد آرامش و شفافیت ذهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کرده تنتور قدح مریم را می‌توانید در دوز‌های ۵ تا ۱۰ میلی لیتری به صورت ساده یا همراه با هان لیان در دمکرده یا تنتور مصرف کنید.

مریم گلی ارغوانی

مریم گلی (ارغوانی) نیز جزء سنتی بسیاری از تونیک‌های افزایش طول عمر در قرون وسطی محسوب می‌شد. همچنین خاصیت تونیک خوب انرژی دارد. می‌توانید روزی یک فنجان دمکرده یا ۱۰ میلی لیتر تنتور مریم گلی را به صورت ساده یا همراه با رزماری مصرف کنید. استفاده از این گیاه در مبتلایان به صرع باعث شروع حمله می‌شود. بنابراین مبتلایان به این بیماری باید از مصرف آن جدا خودداری کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.