به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از عصرهامون؛ از زمانی که ویروس کرونا پا به دنیا گذاشت، زندگی مردم با تغییرات و محدودیت های زیادی همراه شد که کاهش فعالیت های حضوری و سوق پیدا کردن آن به سمت فضای مجازی از جمله این اتفاق هاست.

اما وضعیت به گونه ای پیش رفت که مدارس نیز تعطیل و آموزش مجازی جایگزین آن شد، فضایی رها شده که علاوه بر آسیب های متعددش، با توجه به ورود آموزش به دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دست سودجویان و کلاهبردان را باز کرده است.

شیادانی که این بار به بهانه برگزاری کلاس های آموزشی خصوصی دام پهن کرده اند تا بتوانند از یک لحظه غفلت مردم استفاده کنند و پولی به جیب بزنند.

والدین در زمان ثبت نام فرزندان مراقب کلاهبرداران باشند

حسن کیخا، رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان ضمن هشدار درباره کلاهبرداری جدید اینترنتی با شگرد کلاس های خصوصی مجازی به خانواده‌ها بیان کرد: والدین در زمان ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های خصوصی آنلاین مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، والدین نگران افت تحصیلی فرزندان خود بوده و برای جبران این افت به دنبال کلاس‌های خصوصی هستند تا بتواند عقب افتادگی دانش آموزان خود را جبران کنند.

تبلیغات کلاس های آنلاین خصوصی توسط مجرمان سایبری

کیخا اظهار کرد: متاسفانه بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری بوده و هدف آنها سوء استفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

وی گفت: در زمان ثبت نام دانش آموزان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب‌ بانکی آن ها را سرقت و حساب آنان را خالی می کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموز از دیگر موارد مجرمانه ای است که به دنبال آن شاهد اخاذی از خانواده یا دانش آموز هستیم. با توجه به اینکه ویروس کرونا به نحوی باعث افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان شده است، خانواده‌ها میتوانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و cd های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل باعث تقویت سطح سواد فرزندان خود شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتما از موسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار این افراد نگذارند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.