به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، توحید دلاورقوام عصر شنبه در نشست با صنعتگران استان اردبیل که موفق به دریافت مهر اصالت در رویداد بین‌المللی داوری، مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی شدند، اظهار کرد: استان اردبیل دارای هنرهای متعدد و زیبای صنایع دستی است که این هنر صنعت در جای جای جهان گسترده است.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران این استان با کسب سه نشان مهر اصالت در رویداد بین‌المللی داوری، مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی خوش درخشیدند، تصریح کرد: در برنامه داوری مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع دستی که در شهر بخارا واقع در کشور ازبکستان برگزار شد، صنعتگران اردبیلی درخشش قابل توجهی داشتند و سه نشان بین‌المللی مهر اصالت دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در این رویداد مرتضی جهازی در رشته گلیم‌بافی ورنی، احمد عطایی در رشته زیورآلات سنتی و مهدی نامور در رشته احجام مجموعه رو متعلقات روی میز موفق به دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت شدند.

دلاورقوام افزود: از ۱۲ استان منتخب برای شرکت در این برنامه، ۳۸ اثر موفق به دریافت مهر اصالت شدند که از بین ۳۸ اثر، سه اثر متعلق هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل است.

وی برنامه داوری مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع دستی را یکی از مهمترین و معتبرترین رویدادهای بین‌المللی در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: این رویداد هر ۲ سال یک بار برگزار و آثار ارائه شده بر اساس شاخصه‌هایی از جمله اصالت، کیفیت، خلاقیت و قابلیت عرضه در بازار مورد ارزیابی قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

دلاورقوام در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند، بیان کرد: چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالاز بافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.