به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم زنگ شکوفه‌ها گفت: در سطح کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی و در استان اردبیل نیز ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ابتدایی و پیش دبستانی از امروز راهی مدرسه شدند تا تحصیل خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: از روز شنبه نیز به صورت رسمی سال تحصیلی آغاز خواهد شد تا دانش‌آموزان بعد از سه ماه تعطیلات تابستانی وارد فضای تعلیم و تربیت شوند که امیدواریم با همراهی والدین دانش‌آموزان فضای با نشاطی را در مدارس برای تحصیل آنها فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بعد از سپری شدن ایام کرونا که بیشترین ضربه را به نظام تعلیم و تربیت زد، ما در سال تحصیلی جدید تلاش خواهیم کرد تا با همراهی اولیای دانش‌آموزان به تعالی آموزشی و تربیتی کمک کرده و برخی از خسارت‌های وارده کرونا را جبران کنیم.

صفری افزود: به هیچ وجه تعطیلی مدارس را به دلایل مختلف در سطح استان شاهد نخواهیم بود بلکه با قوت و قدرت کلاس‌های درس در طول سال تحصیلی دایر خواهد بود و معلمان و دانش‌آموزان در کنار هم فضای سالم و با نشاط تعلیم و تربیت را رقم خواهند زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار افزایش سرانه فضای آموزشی به تناسب افتتاح واحدهای آموزشی، سعی خواهیم کرد تا از لحاظ کمی و کیفی مشکلات و دغدغه‌های گذشته را رفع کرده و فضای مناسب و سالم تربیتی را برای نسل‌های آینده مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: ۱۸ هزار و ۴۰۰ معلم نیز در این ایام با گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی در رشته‌های مرتبط با خودشان تدریس را انجام می‌دهند که برای جبران بخشی از کمبودها در این بخش، از ظرفیت معلمان در قالب اضافه تدریس استفاده خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.