به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سید مجید پوراحمدی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از مفاخر و نامداران عرصه فرهنگ و هنر استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل، اظهار کرد: صندوق تلاش می‌کند تا با پرداخت تسهیلات بدون بهره ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی در خدمت هنرمندان بوده و مشکلات و گرفتاری‌های معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر را برطرف کند.

وی تصریح کرد: در استان‌های مختلف با برگزاری آئین تجلیل از نامداران و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر سعی داریم تا فرصتی را فراهم کرده و بر محور تحقق عدالت فرهنگی و هنری در کشور زمینه حمایت همه‌جانبه را از هنرمندان و فعالان این عرصه فراهم کنیم.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر استان اردبیل را استانی با قدمت، تاریخ کهن و پیشینه پرافتخار معرفی کرد و گفت: در این استان در عرصه فرهنگ و هنر نامداران بسیار زیادی افتخارآفرینی کرده و امروز نیز علاقه‌مندان بیشماری در این عرصه سعی دارند تا بستر اعتلای فرهنگ و هنر را با عزت و عظمت فراهم کنند.

پوراحمدی افزود: ما باید از ظرفیت فراهم شده برای انتقال این مواریث به نسل‌های آینده استفاده کنیم و قطعاً حرکت فاخر آغاز شده در این زمینه می‌تواند تداوم پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این استان هنرمندان عرصه‌های مختلف الگویی شایسته برای نسل آینده هستند و بیش از ۲ هزار نفر در این استان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

پوراحمدی از ارائه ۳۰ نوع خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر در قالب صندوق اعتباری هنر خبر داد و بیان کرد: در گذشته این تعداد خدمات کمتر از ۱۰ مورد بوده که در دولت سیزدهم و با حمایت‌های رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش بر این است تا عدالت فرهنگی، هنری در جای جای این کشور تحقق پیدا کند.

رئیس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: توانمندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر با رویکرد احیای آئین‌های محلی و سنتی بسیار مهم و ارزشمند است و رویکرد صندوق اعتباری هنر نیز در دولت مردمی حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: صندوق تلاش می‌کند در کنار پرداخت تسهیلات و حمایت‌های معیشتی در تأمین سرپناه برای هنرمندان نیز پیشقدم بوده و بر اساس برنامه نهضت ملی مسکن تهیه و تحویل واحدهای مسکونی را برای اهالی فرهنگ و هنر انجام دهد.

پوراحمدی تصریح کرد: خدمات بیمه‌ای و درمان تکمیلی از سوی صندوق اعتباری هنر در کشور انجام می‌شود که بیش از ۷۰ درصد هزینه‌ها از طریق این صندوق پرداخت شده و تاکنون بیش از سه هزار نفر تحت پوشش صندوق هنر از مستمری یک میلیون تومانی استفاده می‌کنند.

وی گفت: ۶۰۰ نفر در کشور از طرح تکریم و هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری بهره‌مند شدند که ماهانه ۲ میلیون تومان نیز به آنها واریز می‌شود.

پوراحمدی به پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به هنرمندان خبر داد و افزود: در یک طرح جدید سعی ما بر این است تا شناسایی استعدادهای برتر هنری و فرهنگی را در استان‌های مختلف انجام داده و تجلیل و تکریمی را نیز از این هنرمندان و چهره‌های جوان، تحول‌گرا و خلاق انجام دهیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم با شناسایی استعدادهای برتر در عرصه فرهنگی، هنری بتوانیم پشتوانه‌ای مناسب برای نسل‌های آینده درست کرده و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.