به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سید رفیع شفابخش عصر پنجشنبه در آئین افتتاحیه لیگ کشوری دانشجو معلمان در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاونت دانشجویی توسعه و تقویت فعالیت‌های ورزشی در کنار مؤلفه تحصیل و تهذیب دانشجو معلمان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا استان اردبیل میزبان اولین لیگ کشوری برای دانشجو معلمان انتخاب شد تا با قبول مسئولیت برگزاری این رویداد استان اردبیل بتواند توانمندی خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.

مدیرکل امور تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان گفت: نقش و جایگاه تربیت بدنی در ابعاد مختلف و شئون زندگی تک تک افراد مشهود است و نتایج این امر مهم نیز نمایان شده است.

شفابخش کارکرد تربیت بدنی را در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و حتی اقتصادی یادآور شد و افزود: معلمان آینده باید با نشاط و تندرستی در سر کلاس‌های درس حاضر شده و نسل آینده را به شایستگی تعلیم و تربیت دهند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ورزشی با هدف تزریق نشاط و شادابی و امیدواری در بین دانشجو معلمان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاش می‌کند تا ابعاد سلامت روحی، روانی و جسمی را به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهد.

شفابخش در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با برگزاری این رویدادها و لیگ‌های ورزشی بر اساس قوانین و مقررات تعریف شده در فدراسیون‌ها بتوانیم دانشجو معلمان با نشاط و سالمی را تحویل واحدهای آموزشی دهیم.

وی فرمایش امام راحل را در باب اهمیت تربیت بدنی یادآور شد و بیان کرد: تربیت بدنی بخش عملی نظام تعلیم و تربیت است و قطعاً در پردیس‌های استانی امر ورزش برای دانشجو معلمان بسیار مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

شفابخش به برگزاری این رویداد در مراحل درون پردیس، استانی و کشوری یادآور شد و ادامه داد: برای اولین بار لیگ فوتسال پسران و والیبال دختران به میزبانی اردبیل و در مدت ۲ هفته برگزار می‌شود که امیدواریم چهره تیم‌های برتر در این مسابقات معرفی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مرحله درون پردیسی هفت هزار دانشجو در قالب ۷۰۰ تیم به رقابت پرداختند که از بین این تیم‌ها ۳۱ تیم در رشته فوتسال ویژه پسران و ۲۴ تیم نیز در رشته والیبال دختران به مرحله کشوری راه یافتند تا در این رویداد حضور پیدا کنند.

شفابخش تصریح کرد: از امروز رقابت دختران در رشته والیبال آغاز می‌شود و تا ۲۲ خردادماه ادامه خواهد داشت و بخش پسران نیز از ۲۳ خرداد تا آخر این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به مأموریت و رسالت دانشگاه فرهنگیان در توجه به همه ساحه های تعلیم و تربیت معلمان در قالب سند تحول بنیادین، سعی ما بر این است تا در ابعاد تربیت بدنی نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.