به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پارسال بیش از هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد استان اردبیل توزیع شد، افزود: امسال تاکنون ۶۲۰ سری جهیزیه بین نوعروسان تحت پوشش این نهاد در استان توزیع شده است.
علیرضا حسین‌نژاد بیان کرد: برای تهیه و توزیع این ۶۲۰ سری جهیزیه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا نوعروسان تحت حمایت این نهاد در نقاط مختلف استان بتوانند بدون دغدغه راهی خانه بخت شوند.
وی با بیان اینکه با کمک و همت خیرین تلاش می‌شود جهیزیه مناسب برای نوعروسان این نهاد تهیه شود، اظهار کرد: جهیزیه اهدایی نیکوکاران شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است که در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۹۲۰ سری جهیزیه با اعتبار بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال در بین نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اردبیل توزیع شده است.
حسین نژاد با اشاره به ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان در جامعه ادامه داد: تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است تا آن‌ها بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
وی با اشاره به اینکه نوعروسان جوان تحت حمایت این نهاد با سادگی و به دور از تجملات راهی خانه بخت می‌شوند، گفت: کمیته امداد برای برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار‌های زیرپوشش کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌کند که این امر باعث کاهش طلاق در بین آن‌ها شده، به‌طوری که طلاق در بین آن‌ها کمتر از یک درصد است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.