به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: خدمات فرهنگی، آموزشی، مددکاری، حمایت‌های تحصیلی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های شغلی، معافیت سربازی یکی از فرزندان زنان سرپرست، دفترچه درمانی و تسهیلات بانکی به این زنان ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بهزیستی استان در حوزه اجتماعی و اصلی‌ترین برنامه خدمات حمایتی مستمر خود از خانواده‌های نیازمند بی‌سرپرست و بدسرپرست و با وسع اقتصادی پایین حمایت می‌کند، گفت: در این برنامه حمایتی زنان سرپرست خانوار که به دلایل فوت همسر، طلاق، از کار افتادگی سرپرست یا زندانی بودن سرپرست بدون حامی مانده‌اند پس از شناسایی و تشکیل پرونده حمایتی توسط مددکاران زیرپوشش خدمات مستمر و غیر مستمر اداره بهزیستی قرار می‌گیرند.

امیدوار گفت: تمام پرداختی‌های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و با هدف تقویت استعداد‌های بالقوه آن‌ها و شکوفایی استعداد‌های درونی آن‌ها بمنظور توانمندی و اشتغال و حضور فعال در جامعه است.

او بیان کرد: زنان سرپرست خانواری که به هر دلیل سرپرست قانونی خود را از دست داده و جزو دهک‌های یک تا سه هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی بهزیستی استان و مراکز غیردولتی مثبت زندگی دارای مجوز زیرنظر سازمان بهزیستی مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده مددکاری نسبت به دریافت مستمری و سایر خدمات تخصصی مددکاری اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل یادآورشد:در سه سال گذشته بهزیستی استان با شناسایی و آموزش مهارت برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها و اخذ مهارت‌های حرفه‌ای لازم تعداد هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد را وارد بازار کار و اشتغال خانگی کرده و خانواده‌های نیازمند پشت نوبت را از این طریق جایگزین افراد خارج شده از چرخه حمایت کرد.

منبع: صدا و سیما

خبرنگار:بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.