به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل  ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از سمن‌ها و مراکز فعال در حوزه سالمندان  در اردبیل درچمع خبرنگاران اظهار کرد: نگهداری از سالمندان علاوه بر تکریم آنان اجر دنیوی و اخروی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان بیش از هر چیز نیازمند احترام و تکریم هستند، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار جمعیت سالمند استان ۱۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر است که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از ارائه خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی برای سالمندان خبر داد و تصریح کرد: در استان اردبیل ۶ مرکز نگهداری از سالمندان برای ۲۲۰ نفر از این اقشار که امکان زندگی با خانواده خود را ندارند به صورت شبانه روزی ارائه خدمات می‌کنند..

محمدی همچنین از فعالیت سه مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان در اردبیل خبر داد و گفت: در این مراکز نیز ۲۰۰ سالمند تحت پوشش خدماتی از قبیل ویزیت پزشک و پرستار، فیزیوتراپی، آموزشی، ورزشی و… ارائه می‌شود که در افزایش سطح سلامت جسمی، روحی و روانی آنان نقش به سزایی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم بهزیستی مراقبت از سالمندان در منزل است که در این راستا ۸۰ نفر سالمند تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.