به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام حسن باقری پیش از ظهر چهارشنبه در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در اردبیل اظهار کرد: چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پاسداشت نام و یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که چهار راهبرد و رویکرد در جشن‌های انقلاب اسلامی هدف‌گذاری شده است.

وی توجه به جهاد تبیین، تقویت وحدت و انسجام ملی و بها دادن به جوانان و نوجوانان و جایگاه زنان را از این رویکردهای مهم اعلام کرد و گفت: تلاش بر این است تا در سایه وحدت و همدلی زمینه اعتلای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به جایگاه زنان در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به زنان ما منزلت و شخصیت والایی داده و در سایه این توجهات شاهد درخشش زنان در عرصه‌های علمی، ورزشی و سایر افتخارات هستیم.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: کمیته‌های دهه فجر از یک ماه پیش در استان شکل گرفته تا ۲۵ کمیته تشکیل شده اعم از ورزشکاران، دانشگاهیان، کارگران، اصناف و… با برگزاری جلسات مختلف برنامه‌های خود را ارائه کنند تا در ستاد دهه فجر به تصویب برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۴۶۰ مورد برنامه در قالب ۸۷ عنوان در این ایام تدارک دیده شده که برخی از برنامه‌ها تا ۲۹ بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد دهه فجر استان اردبیل اضافه کرد: سپاه پاسداران برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از ۹۰۰ برنامه تدارک دیده و در کنار آن در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف استان اردبیل برنامه‌های متنوع در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری بیان کرد: از صبح امروز و با غبارروبی و زیارت قبور شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهیدان ارزشمند برنامه‌های دهه فجر در استان اردبیل کلید خورد و امیدواریم با شور و اشتیاق مردم این جشن‌های ملی و مذهبی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با به صدا درآمدن زنگ انقلاب و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سعی خواهیم کرد تا تجدید بیعتمان را با آرمان بلند انقلاب اسلامی و امام راحل انجام دهیم تا زمینه برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف نیز به وجود آید.

حجت‌الاسلام باقری رژه دوچرخه‌سواران و موتورسواران را در سطح شهر همزمان با لحظه تاریخی ورود امام راحل یادآور شد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها، تقویت رویکرد هنر انقلاب اسلامی و افزایش نشاط و شادابی در بین جامعه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی گفت: امسال برای اولین بار گروه‌های سرود و رزم‌نوازان با حضور در میادین و تجمعات مردمی سعی خواهند کرد برنامه زنده‌ای را اجرا کرده تا شور و نشاط در فضای جامعه رونق بگیرد.

حجت‌الاسلام باقری اجرای سرود ۲۰۰ نفری را در اردبیل در روز ۲۲ بهمن برای ایجاد فضای همبستگی بیشتر یادآور شد و افزود: برای اولین بار در استان گروه‌های تئاتر خیابانی و گروه‌های هنری دیگر در سطح شهر اجرای برنامه خواهند کرد.

وی از برگزاری جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده‌های اقشار مختلف مردم در سالن ۶ هزار نفری خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین محوریت برنامه‌های امسال حضور پرشور جوانان و نوجوانان و اعضای خانواده در جشن‌های انقلاب است.

حجت‌الاسلام باقری محوریت مساجد را در برگزاری این رویدادها در کنار همراهی مردم یادآور شد و اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان و آزادی زندانیان در کنار اعزام کاروان‌های بهداشتی، درمانی و دامپزشکی به روستاها و مناطق عشایری در این ایام تدارک دیده شده است.

وی از اعزام ۴۵۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب حرکت جهاد تبیین خبر داد و بیان کرد: در مساجد استان علما و روحانیون در کنار برپایی محافل قرآنی و تلاوت قرآن، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را انجام خواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت کمیته روستایی و عشایری را در کنار سایر گروه‌ها برای اجرای برنامه‌های مختلف یادآور شد و ادامه داد: در شب یوم‌الله ۲۲ بهمن نیز نورافشانی و ندای الله اکبر مناطق مختلف استان را پر خواهد کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.