به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام رسول خواسته ظهر جمعه در نشست اخلاق مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل، با اشاره به اهمیت جاری شدن معنویت در زندگی بشر اظهار کرد: نماز عمل واجبی است که راه اتصال به پرودگار متعال بوده و یکی از نشانه‌های ایمان انسان است.

وی خاطرنشان کرد: نماز فرصت ارزشمندی است که خدای تبارک و تعالی در اختیار ما انسانها قرار داده است تا با سخن گفتن و راز و نیاز با پروردگار خود بتوانیم انس بیشتری با معبود داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل بیان کرد: برای کسب لذت بیشتر از نماز خواندن باید سطح معرفت خود را نسبت به کسی که در عبادت با او ارتباط می‌گیریم، بالا ببریم چراکه بدون شناخت معبود انسان نمی‌تواند به مقام‌های عالی دست یابد.

حجت‌الاسلام خواسته تصریح کرد: شرط نماز مطلوب توجه به مستحبات نماز است انسان باید به وقت و حفاظت از نماز بسیار توجه کند یکی از نقطه‌های آغاز در رسیدن به کمال، التزام به نوافل و مستحبات نماز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به اینکه نماز در اخلاق، رفتار و عمل انسان بسیار اثربخش است، گفت: هیچیک از نعمت‌های الهی به انسان مانند نماز در بالا بردن قدرت روحی و تعالی فردی موثر نیست.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.