به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدمحمد اعتماد اعجازی در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل گفت: ۸۴۰ خانواده برای برخورداری از مزیت‌های طرح جوانی جمعیت در این شهرستان پیش‌تر نام‌نویسی کرده بودند که برای ۶۶۱ خانواده تا کنون پرونده تشکیل شده است.
وی با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح از سوی دستگاه‌های مربوطه، همچنین خواستار تسهیل ارائه وام مورد نظر به افراد زیر پوشش طرح جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل در اردبیل شد.
فرماندار اردبیل ضرورت همکاری بانک‌های عامل در اجرای موفق طرح را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کارگروه‌های مختلف فرهنگی، تسهیلات، اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان تشکیل می‌شود که انتظار می‌رود مشکلات و مطالبات این حوزه را بررسی و راهکار‌های لازم را ارائه دهند.
اعتماد اعجازی در ادامه به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان اردبیل اشاره کرد و افزود: نیاز است در بحث فرهنگ‌سازی در این حوزه اقدام‌های عملی از جمله سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.
وی همچنین لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی از بانوان شاغل را خواستار شد و اظهار کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و بالا رفتن نرخ ازدواج در اردبیل باید به صورت اساسی در دستور کار باشد که در این زمینه خانواده‌ها در کنار دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر برعهده دارند.
یک هزار و ۷۹۱ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر از استان اردبیل بر اساس ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند و سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌ها پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.