به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،صبح امروز رزمایش بزرگ طرح شهید سلیمانی با هدف پیشگیری، درمان ، نظارت ، مراقبت و خدمات دهی در سراسر استان اردبیل برگزار شد.

این رزمایش همزمان با تشدید شیوع کرونا در استان و وضعیت بحرانی در موج پنجم بیماری کووید.۱۹با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عموم مردم و همچنین ترغیب مردم برای حضور در مراکز واکسیناسیون با حضور مسئولین استانی و  و با همت گروه های جهادی بسیج در سراسر استان اردبیل برگزار شد.

شکر عبدی جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در این رزمایش به تبیین اهمیت اطلاع رسانی درست و آموزش روش های پیشگیرانه بیماری کرونا بین آحاد مردم پرداخت و گفت: تنها راه مقابله با کرونا و کنترل این بیماری منحوس رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی به موفقیت های طرح شهید سلیمانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این رزمایش درصدد هستیم تا با تداوم نقاط قوت طرح در سال گذشته به تقویت نقاط ضعف پرداخته  و با تلاش شبانه روزی  و جهادی  این بیماری خطرناک را که امنیت و سلامتی مردم را به خطر انداخته است ریشه کن کنیم.

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این رزمایش به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت:شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان نسبت به ماه گذشته بیش از هشت برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

وی با ابراز نگرانی از صعود روزافزون شمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل نسبت به ماه گذشته افزود: شمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان اردبیل به شدت در حال افزایش است به طوری که در شبانه روز گذشته یک هزار و ۵۹ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

ندایی با بیان این که موج پنجم کرونا با قدرت تمام در حال گسترش است گفت: افزایش شمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان  به ۱۲۳ نفر، نشان دهنده شدت شیوع کرونا در این استان است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.