به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در چهارچوب رویداد اربیل ۲۰۲۳ وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو از روز گذشته وارد اردبیل شدند و این نشست امروز با حضور دبیر کل اکو، وزیران گردشگری اعضا و جمعی از مقامات کشوری و استانی آغاز شد.
این در حالی است که روز گذشته کارشناسان ارشد گردشگری کشور‌های عضو اکو مسائل و موضوعات مختلف پیشنهاد شده از سوی اعضا را بررسی کردند.
انتخاب شهر شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۶، بررسی راهکار‌های توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های گردشگری از جمله آب‌های گرم و معدنی و توسعه مراودات بین اعضا از جمله لغو روادید بین اعضا از مهم‌ترین موضوعات مطرح در نشست روز گذشته کارشناسان ارشد گردشگری اکو بود.
عصر روز گذشته هم نشست فعالان اقتصادی کشور‌های عضو در مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد و فعالان اقتصادی در قالب میز‌های تخصصی با همتایان خود رایزنی کردند.
یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به فرصت‌های گردشگری اردبیل، از آمادگی همه‌جانبه اردبیل برای استقبال از سرمایه‌گذاران خبر داد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.