به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ابراهیم نعیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای وزارت علوم در سال‌جاری، اصلاح آیین نامه تاسیس مراکز مشاوره بود که طرح در اختیار وزیر علوم قرار گرفته و تیم ۶ نفره‌ای در حال بازبینی طرح هستند.

وی با تاکید بر اینکه اصالت، بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: با انجام این اقدامات، مراکز مشاوره از انفعال خارج می‌شوند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان و معیار‌های مهمی که بر روی سبک زندگی، تعامل، ارتباطات و تحصیل تاثیرگذار است، بررسی شده و در جلسه‌ای که روز گذشته با معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها برگزار شد، برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت برای حل و فصل این موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح ملی پیشگیری از افت تحصیلی «پات» یکی از این برنامه‌ها است که بر اساس این طرح، طی ۴ ترم تعداد دانشجویانی که دارای افت تحصیلی هستند به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

نعیمی با اشاره به سایر طرح‌ها و برنامه‌های ادارات کل وزارت علوم، تصریح کرد: طرح «تاد» یعنی تجارب ارزشمند دانشجویان، «تام» یعنی تجارب ارزشمند مشاوران، مدیران و مددکاران است که از جمله دیگر طرح‌های وزارت علوم بوده و براساس طرح تاد، از تجربیات دانشجویان که بهترین ساز و کار مطلوب را در اختیار سایر دانشجویان قرار می‌دهد، استفاده خواهد شد.

وی گفت: برای آغاز سال تحصیلی طرح «سرآغاز» در نظر گرفته شده است که مطابق این طرح، مددکاران و مشاوران مراکز با حضور در خوابگاه‌ها با دانشجویان به ویژه ترم اولی‌ها هم کلام شده و ضمن آشنایی با دانشجویان، مشکلات احتمالی را احصا می‌کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.