به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.
وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.
عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود، گفت: رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه های هفته معلم می‌باشد.
کلام اله صفری افزود: برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا مردم استان اردبیل بتوانند با یک تماس تلفنی، از معلم دوران تحصیل خود تجلیل کنند.
صفری در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه کرد؛ برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از محور های این گزارش بود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.