به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حامد رضایی ظهر یکشنبه در آغاز کارگاه سه روزه و منطقه‌ای آموزش مربیان پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان با اشاره به اجرایی شدن بیش از ۱۳۰ طرح پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته اظهار کرد: در نیمه اول سال‌جاری نیز ۴۵ طرح پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اجرا شده و تا پایان سال جاری نیز طرح‌های دیگری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح «پازک» که به معنی پیشگیری از اعتیاد کودکان و زنان است، از ظرفیت مربیان محلات استفاده خواهد شد، خاطر نشان کرد: این طرح با شرکت کارشناسان بهزیستی استان‌های قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: گرفتاری برخی خانواده‌ها در دام اعتیاد تاسف‌آور است و باید مبارزه با اعتیاد به سمت مردمی شدن پیش برود و دولت مردمی نیز همین رویکرد را دارد و تسهیلگران و مربیان، جزو بدنه مردمی بهزیستی هستند.

رضایی ادامه داد: به حوزه پیشگیری از اعتیاد نگاه تشریفاتی نداریم بلکه با نگاه تخصصی و علمی حاکم درصدد هستیم تا سازمان‌های مرتبط دیگر نیز درگیر مشکلات ناشی از مواد مخدر نشوند.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این کارگاه، اینگونه نشست‌های علمی را نوعی تجربه‌نگاری برای تبادل نظر بین کارشناسان دانست و افزود: امیدواریم تصمیمات مبتنی بر داشته‌های علمی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد مفید باشد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.