به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در نشست دبیران مجامع شهرستان‌های مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل با اشاره به این که در اصول متعدد قانون اساسی به مطالبه‌گری تاکید شده اظهار کرد: بررسی آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف نشان می‌دهد قانون به نحو صحیح در جامعه اجرا و نظارت کافی نشده است.

وی ادامه داد: طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، نظارت بر اجرای حسن قوانین جزو وظایف ذاتی قوه قضائیه است و رهبر معظم انقلاب هم بر اجرای تمام برنامه‌ها با محوریت مردم تاکید دارند.

آفاقی با اشاره به بیانات مقام معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر مسئولی در وضعیت کنونی جامعه اگر دغدغه آسیب اجتماعی نداشته باشد شایستگی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دستگاه قضایی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در تمامی موارد از جمله فساد اداری و ترک فعل مدیران است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان این که آسیب‌های اجتماعی ناشی از فساد اقتصادی بویژه در اردبیل چه در بحث حاشیه‌نشینی، درگیری و مهاجرت از روستاها به شهرها بالاست،خواستار توجه ویژه به سند تحول قضایی که در سال ۱۳۹۸ تدوین شده است، شد.

وی گفت: یکی از امتیازهای این سند توجه ویژه به مردم و مردمی بودن کارها است و مطالبه‌گری یکی از آثار مهم این سند است و در آن به نقش رسانه به عنوان ابزار مطالبه‌گری اشاره شده است.

آفاقی ایمان، عشق به کار و امید به آینده را از جمله ویژگی‌هایی ذکر کرد که مطالبه‌گران استان باید به آنها پایبند باشند و گفت: اگر رویکرد یک مطالبه‌گر این موارد باشد، مطالبه‌گری منطقی بر اساس قانون و موازین شرعی خواهد بود. در عین حال مطالبه‌گر باید در کنار انتقاد باید پیشنهاد دهنده و ارائه‌ دهنده راهکار نیز باشد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.