به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دستجات عزاداری مردمی نیروهای مسلح، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از صبح روز ۲۸ صفر در کوچه‌ها و خیابان‌های اردبیل به راه افتاده و در سوگ از دست دادن پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) بر سر و سینه زدند.

دستجات عزاداری نیروهای مسلح از امروز صبح در خیابان‌ها حضور دارند و با مداحی و سرودن شعر در رسای حضرت محمد (ص) و نوه گرامی‌اش امام حسن مجتبی (ع) عزاداری می‌کنند.

همچنین دستجات عزاداری مردمی با حضور در پیاده‌راه عالی‌قاپو عزاداری کرده و با طی مسیری بر سر و سینه زدند.

مراسم سوگواری روز ۲۸ ماه صفر همچون مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و مردم شهرستان‌های مختلف اردبیل با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محلات در حال عزاداری هستند.

مراسم سوگواری حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر خدا امروز تا اذان ظهر در اردبیل و سایر شهرستان‌ها این استان برگزاری می‌شود و در کنار عزاداری، مردم اردبیل طبق سنت دیرینه نذورات و بسته‌های فرهنگی را در این مراسم توزیع می‌کنند.

عزاداری ایام پایانی ماه صفر به ویژه سالروز رحلت جانسوز پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با شور و حرارت خاص در اردبیل برگزار شده و در هر کوی و برزن شاهد عزاداری، پخش نذورات و احسان و برگزاری مراسم روضه‌های خانگی هستیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.