به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، از صبح روز شنبه و با برگزاری نماز صبح در مصلاها، «شهیدگاه» اردبیل که چند سالی است موعد ابراز بندگی مؤمنان در عیدین است این بار نیز با رهسپار شدن مؤمنان مخلص به این مکان حال و هوایی متفاوت گرفت تا در روزی که به یوم الجایزه شهره است عاشقان مشتاقانه به دیدار معبود بشتابند.

در این حرکت معنوی از زنان و مردان تا کودکان و نوجوانان و سالخوردگان با طی مسیر و آراستگی تن و روح به فضائل الهی در این میعادگاه حاضر شدند تا بعد از قرائت دعای ندبه و ذکر قبل از نماز عید فطر خود را مهیای برگزاری نماز بندگی کنند تا در هوای معشوق دل و جان را طهارتی دوباره بخشند.

ساعت ۶ صبح با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مؤمنان به نماز عید قامت بسته و دعای «اللهم اهل الکبریا و العظمه …» را زمزمه کرده و خود را به حلقه وصل یاران رساندند.

بعد از دو رکعت نماز عید فطر دعای مؤمنان به درگاه معبود آغاز شد تا در محل و زمان استجابت دعا هموطنان یکدیگر را مورد بخشش قرار داده و با دعا در حق همدیگر طلب رحمت و غفران الهی کنند.

نماز عید فطر امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با نظم و انضباط خاص در ساعت اعلام شده برگزار و خطبه‌های آن نیز به امامت آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ایراد شد.

در کنار آحاد مردم مسئولان نیز از استاندار اردبیل گرفته تا معاونین، مدیران کل و کارگزاران نظام در استان اردبیل در این مراسم معنوی حاضر شده و همراه مردم اقامه نماز عید کردند.

در پایان نماز مؤمنان در کنار مصافحت و تبریک قبولی طاعات و عبادات در یک ماه حضور بر سر خوان نعمت الهی فطریه خود را به پایگاه‌های مستقر در مصلی و محیط پیرامونی آن پرداخت کردند.

امسال با محوریت کمیته امداد استان اردبیل که دبیرخانه شورای زکات را عهده دار است جمع آوری فطریه مردم از سوی کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای مردمی و تشکل‌ها و سمن‌ها شکل منسجمی به خود گرفته بود تا سردرگمی‌های سال‌های گذشته برطرف شود.

اما مؤمنان  در شهرهای مختلف از حال و هوای عید و توفیق حضور در نماز یوم الجایزه سخن به میان آوردند تا با نیایش و دعا به درگاه الهی بیش از همه تعجیل در ظهور امام عصر، حل مشکلات و گره‌های اقتصادی مردم و رعایت موازین اعتقادی در جامعه با همراهی عموم مردم خواسته شود.

در سایر شهرهای استان اردبیل نیز نماز عید سعید فطر در مصلی‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه با حضور مؤمنان خداجوی برگزار شد تا بندگان مخلص الهی بعد از یک ماه عبودیت درگاه الهی پاداش خود را از معبود دریافت کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.