به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در نخستین شب لیالی قدر مردم استان اردبیل در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل و در مصلی بزرگ این شهر گردهم آمدند تا در ضیافت قدر نجوای عاشقانه به درگاه معبود کنند و در تقارن سال معنوی با بهار طبیعت از درگاه خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت کرده و بخشش گناهان خود را از خدا مسالت کنند.

مردم دارالارشاد اردبیل در حالی از اواخر شب در مصلی اردبیل و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گردهمایی باشکوهی را تدارک دیدند که این ضیافت تا نیمه‌های شب ادامه پیدا کرد و بندگان مخلص الهی با استغاثه و طلب مغفرت از سوی معبود یکتا سعی کردند تا دل از غبار گناه شسته و حال و هوای معنوی خود را حفظ کنند.

در شب ضربت خوردن مولای متقیان علی ابن ابیطالب (ع) عاشقان مخلص آن حضرت در مصلی اردبیل در کنار عزاداری و نوحه سرایی از فرصت شب‌های قدر استفاده کرده و با خواندن قرآن و بر سر گذاشتن این کتاب الهی و آسمانی سعی کردند تا مراسم «بک یاالله» را در توسل به ائمه اطهار برگزار کرده و مهر تائید بر بندگی خود زنند.

در این مراسم علاوه بر قرائت قرآن، سخنرانی و تفسیر و بیان مفاهیم کلام الهی شرکت کنندگان در این آئین تا نیمه‌های شب با خواندن دعای جوشن کبیر و زیارت عاشورا اعمال خاصه شب نوزدهم رمضان را به جای آورده و در نخستین شب از لیالی قدر برای جامعه اسلامی و رفع مشکلات امت نبی مکرم اسلام دعای خیر کردند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.