به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ماست بخش بزرگی از یک رژیم غذایی سالم برای کودکان و بزرگسالان است.

ماست سرشار از پروتئین و حاوی کلسیم و پتاسیم است. برخی از ماست‌ها حاوی باکتری‌های زنده و فعال هستند که روی برچسب نشان داده شده است.

این کشت‌ها یا پروبیوتیک‌ها «باکتری‌های خوب» برای روده محسوب می‌شوند و می‌توانند به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک کنند.

ماست در انواع طعم‌ها و سبک‌ها موجود است. هنگام رفتن به یک سوپرمارکت، یک خریدار به راحتی می‌تواند بیش از ده‌ها نشان (برند) مختلف را با انواع مختلف هر کدام ببیند. بین کم‌چرب، بدون چربی، میوه‌دار، طعم‌دار، ساده، یونانی و سنتی انتخاب‌ها می‌توانند بسیار زیاد باشند.

چه نوع ماستی بخریم؟

شیر کامل، کم چرب یا بدون چربی؟ به طور کلی، بهتر است ماست کم چرب یا بدون چربی را همانطور که در دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها و MyPlate توصیه می‌شود، انتخاب کنید. گزینه‌های خوشمزه کم چرب و بدون چربی زیادی برای انتخاب وجود دارد.

میوه دار، طعم دار یا ساده؟ شکر افزوده یک عنصر رایج در انواع میوه دار و طعم دار ماست است.

با انتخاب ماست ساده و افزودن میوه یا طعم‌های دلخواه خود مانند دارچین و وانیل، قند‌های اضافه شده را کنار بگذارید.

وقتی برچسب حقایق تغذیه‌ای روی ماست ساده را می‌خوانید، همچنان می‌بینید که «قند» درج شده است، حتی اگر شکری به آن اضافه نشده باشد. این به این علت است که حتی ماست ساده حاوی لاکتوز است، قند طبیعی موجود در شیر.

ماست یونانی یا ماست سنتی؟ ماست یونانی صاف شده است. این فرآیند آن را غلیظ‌تر، خامه‌تر و نرم‌تر از ماست سنتی می‌کند. همچنین دارای دو برابر پروتئین ماست سنتی است، اما کلسیم آن کاهش می‌یابد.

هم در ماست‌های سنتی و هم در ماست‌های یونانی، کشت باکتری‌ها به تجزیه لاکتوز کمک می‌کند، بنابراین ماست گاهی اوقات برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند، هضم غذای لبنی آسان‌تری است.

ماست یونانی نسبت به ماست سنتی لاکتوز کمتری دارد، بنابراین افراد حساس به لاکتوز ممکن است حتی بهتر از ماست سنتی آن را تحمل کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.