به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر جمعه در جمع معتکفان مسجد جامع اردبیل، اظهار کرد: اعتکاف به عنوان آئین معنوی و مدرسه تربیتی در اسلام است که معتکفان می‌توانند بهره بیشمار معنوی از این ایام کسب کنند.

وی سعی در مراقبه، تهذیب نفس و احترام به حقوق دیگران را از نشانه‌های معتکف واقعی برشمرد و افزود: ثمرات اعتکاف باید در تمام ایام سال حفظ شود و معتکف را از تضییع حقوق دیگران، غیبت، رفتار ناپسند و دور از اخلاق اسلامی بازدارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: آمادگی برای ورود به ماه مبارک شعبان و رمضان و زدودن زنگار گناه از قلب از برکات اعتکاف است.

آیت الله عاملی با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان و نوجوانان در آئین معنوی اعتکاف گفت: برنامه‌های تربیتی در راستای تقویت دینی و بصیرت افزایی جوانان در اعتکاف باید اجرا شود.

وی با تقدیر از تلاش فعالان فرهنگی در برپایی شایسته اعتکاف در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اعتکاف باید با محوریت «معنویت تمدن ساز و اندیشه محور» برگزار شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.