به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در حاشیه اعزام منتخبین تیم دادرس استان اردبیل به المپیاد کشوری گفت: تیم منتخب دانش آموزی دختران شهرستان نمین متشکل ۱۴ دانش آموز پایه راهنمایی به عنوان نماینده استان اردبیل به مسابقات المپیاد کشوری طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به استان فارس اعزام شد.
سید علی حجتی با اشاره به اینکه دانش آموزان در رشته‌های پناه گیری و تخلیه‌ی اضطراری، حمل تخصصی مصدوم، حمل مصدوم روی بک بورد، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، آتل بندی، پانسمان و بانداژ به رقابت با استان‌های دیگر خواهند پرداخت، افزود: پایه و اساس طرح دادرس روی اصول بشردوستانه بنا نهاده شده و زمینه را برای مسئولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان فراهم می‌آورد.
به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل، این مسابقات به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد و تیم دانش آموزی دختران آبی بیگلو نمین که در مرحله استانی منتخب استان شده اند به عنوان نماینده استان اردبیل در این مسابقات حضور خواهد داشت.
گفتنی است؛ هفته گذشته نیز تیم منتخب پسران استان نیز به المپیاد کشوری در استان فارس اعزام شدند.
دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است و تلاش می‌شود افراد داوطلب مهارت‌های تخصصی به‌دست بیاورند تا بتوانند به دیگران امدادرسانی کنند یا آنچه آموزش دیده‌اند به‌صورت حرفه‌ای به دیگران بیاموزند. هدف از اجرای طرح دادرس در جمعیت هلال‌احمر، تربیت امدادگر در هر خانواده است تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان، بهترین اقدام انجام شود.

بیشتر بخوانیم:
مشارکت بیش از ۳ هزار دانش آموز اردبیلی در طرح دادرس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آموزش ۳ هزار و ۴۸۰ نفر از دانش آموزان این استان در طرح دادس خبر داد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.