به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد رضوی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: تصویرسازی مناسب از حجاب زنان، یکی از الزامی ترین و موثرترین اقدامات در حوزه رسانه است.

وی ادامه داد: یکی از اشتباهات ما در این حوزه تمرکز بر روی اقدامات سلبی است که نتیجه ای جز هزینه های عمومی ندارد.
رضوی افزود: در برخی از ادارات و فروشگاه ها تبلیغ می کنیم که از ارائه خدمات به بانوان بدحجاب معذوریم، که این نوع اقدامات و تبلیغات سلبی صرفا باعث ایجاد نفرت، دوگانگی و دور شدن از مذهب توسط زنان بدحجاب می شود.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: برای دریافت بازخورد بهتر در حوزه حجاب باید به سمت تبلیغات ایجابی برویم. برای مثال، زنان باحجاب در این فروشگاه از تخفیف ویژه برخوردار هستند و خوشامدگویی ویژه به محجبه ها از این نوع اقدامات است.
وی گفت: وقتی تبلیغات حجاب به سمت اقدامات ایجابی برود ناخودآگاه باعث تکریم عفاف و حیا شده و تصویرسازی مناسبی از بانوان محجبه در جامعه شکل می گیرد.
رضوی بیان کرد: در اقدامات سلبی، ما مستقبما به ذهن و قلب زن بدحجاب ضربه می زنیم و او را خار می کنیم اما در اقدامات ایجابی، او را تشویق به حجاب می کنیم تا به کرامت و عزت برسد.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رسانه ها بهترین ابزار برای تصویرسازی مناسب از حجاب هستند، گفت: ما باید در رویه رسانه ای خود با هدف تکریم حجاب و بر اساس تحریک عواطف انسانی، اخلاق اسلامی و محاسبات عقلانی اقدام کنیم.
وی افزود: به جای بی غیرتی نامیدن شوهرانی که زن بدحجاب دارند، هرزه و فاسد و جهنمی توصیف کردن زنان بدحجاب، به سمت بهشتی نامیدن زنان محجبه حرکت کنیم.
رضوی در خاتمه خاطرنشان کرد: عزیز کردن زن محجبه در جامعه بسیار اثرگذارتر از خارکردن زن بدحجاب است، زیرا وقتی حجاب را عزیز می کنید، غیر مستقیم بدحجابی را خار کرده اید.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.