به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از قم فردا، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد با اشاره به حمایت از مطبوعات و خبرگزاری ها، اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری دولت تا امروز به صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده ایم و سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها حمایت کنیم.
وی ادامه داد: در موضوع مطبوعات و نشریات مکتوب در حوزه جدیدی در بحث فناوری های نوین هستیم که مطبوعات در معرض کم فروغی قرار گرفته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز هر چه جلوتر می رویم از زمان تولید و انتشار خبر فاصله کم تر شده و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می افتد و این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه های مکتوب نیست.
وی اضافه کرد: امروز به همزیستی تعریف شده ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک می رسیم و بنای ما در دولت حمایت از هر دو بخش است.
اسماعیلی با اشاره به رسانه های مکتوب، گفت: در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی روزنامه ها تا ۶۰۰ هزار نسخه شمارگان داشتند اما امروز شمارگان آن ها به شدت پایین آمده است اما بنای ما حمایت از این موضوع است و در عین حال در دنیا هم وضعیت به همین منوال است.
وی تصریح کرد: در موضوع حمایت از رسانه های مکتوب با فشار جدی برای تامین ارز مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهوری، کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می شود و می توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه های مکتوب را تامین کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از همه رسانه ها می خواهیم‌ برای منافع ملی دلسوز عمل کنند و اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشد، افزود: جمهوری اسلامی که همه قاعده های مرسوم در نظام بین المللی زر و زور را کنار زده و با نظام توحیدی کار می‌کند در داخل کشور هم باید جبهه رسانه ای هم راستا و هم افزا حرکت کند.
وی ادامه داد: دشمن دوست دارد از ایران سیاه نمایی، و نا امیدی را القا کند و دروغ می گوید تا ایران را جامعه ای نا امید و  بحران زده نمایش دهد.
اسماعیلی با اشاره به انتشار نتیجه یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموع نگرش های مردم نسبت به زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی را مورد تحقیق قرار داد و مشخص شد شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است که بعد از این تحقیق، یک عده در رسانه های اجتماعی افتادند که دولت دروغ می گوید.
وی گفت: رسانه های معاند اصرار دارند بگویند زندگی ‌مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند این در حالیست که ۹۰درصد مردم تعلقات دینی دارند و ۷۶ درصد در آیین های مذهبی شرکت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمن فضایی را حاکم می کند که ما از جامعه و نظام نا امید شویم‌ و القای نا امیدی مهمترین وظیفه رسانه های معاند و مزدوران داخلی است.
وی خاطرنشان شد: برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات دینی  منشا گسترش در حوزه فعالیت رسانه های دینی است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.