به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با خانواده‌ی چهار قلوی آذرشهری، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و با همت وزارت راه و شهرسازی به ویژه اهتمام جدی آقای وزیر، برای اینکه بتوانیم در راستای حمایت از خانواده‌های پرجمعیت گامی برداریم، حمایت چهارقلوها را در سال ۱۴۰۰ شروع کرده‌ایم و با جدیت در سفرهای استانی این هدیه را از سوی ریاست جمهوری اسلامی تقدیم خانواده‌های چهار قلو می‌کنیم.

وی افزود: چیزی که مشهود است  وضعیت جمعیتی و موقعیت چالش برانگیزی است که کشور در آن قرار دارد. با تثبیت قانون جمعیت امیدواریم ضرورت آن برای جوانان به اثبات برسد تا در این مسیر برای جوان ماندن جامعه‌ی ایرانی اهتمام جدی بورزند.

خزعلی با تاکید بر تسهیل ازدواج جوانان، گفت: بخش عمده‌ی مشکل ازدواج جوانان اقتصادی و فرهنگی است، امیدواریم با حمایت دولت، فرهنگ ازدواج، تشکیل خانواده و حفظ خانواده‌های با ثبات در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: حمایت های دولت عمدتا اقتصادی بوده و دولت تسهیلات خاصی برای فرزندان اول، دوم و سوم و چهارم در نظر گرفته است، در خصوص موضوع مسکن نیز دولت در حدی که در توان داشته باشد، اقدامات انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی، این هدیه به صورت واحد مسکونی و یا زمین در اختیار خانواده‌های پرجمعیت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این‌که رسیدگی به مسایل فرهنگی ازدواج نیز مدنظر دولت است، گفت: موضوع فرهنگی باید توسط خانواده‌ها، گروه‌های جهادی و مردم رفع شود.

وی با اشاره به تکلیف دستگاه‌های متولی در حوزه‌ی فرزندآوری، گفت: بخشی از این تکالیف مربوط به وزارت مسکن، اقتصاد و بهداشت است باید حمایت های لازم را برای اجرای قانون داشته باشند.

خزعلی ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از خانواده‌ها که در دهک‌های پایین قرار گرفته‌اند، تلاش مضاعف و برنامه دارند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه  یکی از علل کم شدن فرزندآوری فرهنگی است، گفت:  مسایل اقتصادی نیز بسیار مهم است ولی مسایل مربوط به فرزندآوری در جامعه بیشتر فرهنگی است، به دنیا آوردن فرزندی قطعا مسیولیت دارد، امیدواریم مسولیت پذیری جوانان ما بتواند آینده‌ی ایران را به سمت جوانی پیش ببرد.

وی افزود: پیرشدن جامعه می‌تواند سرمایه‌های معنوی و مادی ما را کاهش دهد و کاهش درآمد و امکانات ممکن است تولید مناسب را به دلیل پیرشدن جوانان از دست بدهیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.