به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در جریان این بازرسی ها، ۴۴۳ مورد تخلف بهداشتی کشف و طی پرونده‌هایی به مراجع قضایی استان معرفی شد.
وی از کشف و ضبط بیش از ۹۰ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاقد شرایط بهداشتی لازم در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی از نیمه اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی در سال جدید خبر داد و افزود: در این مدت ۲۳ واحد ارائه دهنده خدمات به علت تخلف از موازین بهداشتی و احتمال آسیب به سلامت عمومی شهروندان تعطیل و پلمب شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از انجام پنج هزار و ۲۱۹ مورد کلرسنجی، پنج هزار و ۶۶ مورد سنجش با استفاده از دستگاه‌های پرتابل و نیز اجرای ۳۳۵ مورد گشت مشترک با همکاری سازمان‌های مرتبط در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی در این استان خبر داد.
دکتر محمدیان گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۷ بیمارستان دولتی استان اردبیل به همراه ۱۰۵ مرکز بهداشت و مراکز جامع سلامت به مردم خدمات‌رسانی کردند.
وی افزود: اردبیل همچنین از سازماندهی ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس برای اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و گفت: این نیرو‌ها به صورت شبانه‌روزی در ۶۶ پایگاه جاده‌ای و شهری از روز ۲۴ اسفندماه تا امروز فعال بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی کردند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.