به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سید حامد عاملی استاندار اردبیل عصر پنجشنبه در پنجمین نشست وزرای کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: از چند سال پیش برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای برگزاری مطلوب این رویداد در ۲ مقطع حضور سفرا و وزرا برنامه‌ریزی شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت در کنار حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در میزبانی از گردشگران و توریسم نیز استفاده کنیم.

وی از صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و سودمند به نفع ملت‌ها و در مسیر گسترش همکاری‌های مشترک یاد کرد و گفت: شورای همکاری‌های اقتصادی اکو علاوه بر ظرفیت اقتصادی، از توان بالا و مؤثری در ایجاد تحولات فرهنگی، اجتماعی و نظام مدنی نیز برخوردار است.

استاندار اردبیل استان اردبیل را استان با پیشینه با عظمت تاریخی، فرهنگی و هویتی معرفی کرد و افزود: اردبیل تلاقی میراث علمی، عرفانی و فرهنگی بی‌بدیل بوده که با شکل‌گیری سلسله صفویه به احیا و انسجام فرهنگ و تمدن این مرز و بوم و همچنین گسترش مذهب تشیع و یکپارچگی ایران کمکی شایان توجه کرده است.

عاملی تصریح کرد: این استان به عنوان دروازه قفقاز و روسیه نقش مهمی را در تقویت نظام اقتصادی و تجاری داشته و توانسته در تولید امنیت منطقه‌ای، ثروت و نقش‌آفرینی در عرصه جهانی مؤثر و رو به جلو عمل کند.

وی وجود منابع خدادادی متعدد در این استان از دامنه‌های سبلان گرفته تا دشت مغان و ۱۱۰ چشمه آبدرمانی را به همراه جنگل و مواهب طبیعی بی‌بدیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: این استان کلکسیونی از زیبایی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را در خود جای داده که همه گردشگران و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما از حضور دبیرکل اکو و دی ۸ و وزرای کشورهای عضو اکو در این رویداد قدردانی می‌کنیم و بر این باوریم این برنامه می‌تواند زمینه‌ساز معرفی این استان در بین کشورهای منطقه‌ای و همسایگان باشد تا اردبیل بیش از گذشته بتواند جایگاه والای خود را حفظ کند.

وی بیان کرد: ما در این استان با تدارک زیرساخت‌ها در خدمت سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری هستیم و تلاشمان بر این است تا بسترهای مؤثر و کارآمد را در ابعاد مختلف فراهم کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در فرصت بی‌نظیر رویداد ۲۰۲۳ تلاش کرده تا جذابیت‌های گردشگری و توانمندی‌های خود را معرفی کند که قطعاً در قالب این رویداد برنامه‌های متنوع بازدید از اماکن تاریخی، طبیعی و سایر برنامه‌ریزی‌های منسجم مورد توجه قرار گرفته تا از این رویداد بتوانیم بهترین بهره را ببریم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.