به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، انسیه خزعلی  در نشست با اقشار مختلف زنان چهارمحال و بختیاری، ضمن اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های خوب زنان استان عنوان کرد: استان چهارمحال و بختیاری زادگاه بی‌بی‌مریم بختیاری است و وجود زنان توانمند و با استعداد، نشان‌دهنده این است که زنان استان در مسیر صحیح قرار گرفته و در جایگاه واقعی خود قرار دارند و باید قدم‌های بزرگتری برای ارتقاء جایگاه زنان در استان و کشور برداشته شود.

دکتر خزعلی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات زنان این استان با سایر استان‌ها مشترک است، گفت: رئیس جمهور بر ایجاد اشتغال، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند و این اولویت‌ها باید محور برنامه ریزی در استان‌ها در حوزه زنان قرار گیرند و برای رفع این مشکلات باید اعتبارات ِویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت درخواست زنان در خصوص راه‌اندازی و تکمیل پارک بانوان در مناطق مختلف استان برای ایجاد یک فضای امن برای گذراندن اوقات فراغت زنان و دختران گفت: در این سفر اعتبار لازم برای احداث و تکمیل ۲ پارک بانوان در شهرکرد و بلداجی در نظر گرفته شده که این طرح‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهارداشت: توانمندسازی و آسیب زدایی از مهمترین برنامه‌های دولت برای همه زنان و به صورت ویژه زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست است که باید با افزایش مهارت آفرینی در بین این گروه‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی آن‌ها فراهم شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

وی به افزایش آمار طلاق در کشور به عنوان یک آسیب برای بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: افزایش مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش طلاق است که این آموزشها باید در ۴ سال اول زندگی به صورت مستمر انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تأمین ضامن برای دریافت تسهیلات توسط برای زنان سرپرست  به عنوان حل یکی از مشکلات و دغدغه اصلی در هر استان اشاره کرد و گفت: در ستاد ملی زنان و خانواده صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار تصویب شده که این صندوق  پشتوانه‌ای برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار می‌باشد.

وی در ادامه به راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی زنان در سطح استانها اشاره کرد و گفت: استفاده از بیمه اجتماعی زنان روستایی که دارای چند فرزند هستند در دستور کار ستاد ملی جمعیت قرار دارد و پس از طی  مراحل قانونی ، امکان حمایت از زنان روستایی برای بیمه اجتماعی فراهم خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.