به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضوان باقلاچی شامگاه یکشنبه در جلسه وبیناری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌ها قرار است زنان سرپرست خانوار در گروه‌های سنی زیر ۵۰ سال مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مناطق مختلف کشور آسیب‌های متعددی شناسایی شده، در استان اردبیل نیز ما با برخی تهدیدهای اجتماعی و رفتارهای طایفه‌گرایی روبه‌رو هستیم که قرار شده با حمایت تشکل‌های مردمی و مراکز نیکوکاری دارای مجوز از کمیته امداد پشتیبانی‌ها به نحوی انجام شود تا آسیب‌ها و دغدغه‌ها در ابعاد مختلف به حداقل برسد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: همکاری خوبی را در حوزه امور اجتماعی و بانوان استانداری شاهد هستیم تا خانواده‌های نیازمند و فاقد حمایت از اجرای این طرح سود برده و به نقطه توانمندسازی برسند.

باقلاچی اقدامات شایسته کمیته امداد را در شناسایی خانواده‌های نیازمند در قالب این طرح یادآور شد و افزود: با شناسایی نهایی ۳۸۰ خانوار و زن سرپرست و پرداختی ۱۲ میلیارد تومان در فصول مختلف امیدواریم در سال‌جاری شرایط مناسب حمایتی را از این خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی، قطعاً آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یافته و در کنار آن از ظرفیت مشاوران و مددکاران و تیم‌های تخصصی تسهیل‌گر استفاده می‌کنیم تا با توجه به نیازمندی این خانواده‌ها در رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های آنها گام‌های مؤثری برداشته شود.

باقلاچی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این زنان سرپرست خانوار با بهره‌مندی از تسهیلات پرداختی نسبت به ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف به ویژه خیاطی، آرایشگری، فرشبافی و حوزه دامداری بتوانند به نقطه مناسب توانمندی مالی رسیده و کمترین وابستگی‌ها را به نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: مراکز نیکوکاری نیز در محلات مختلف ظرفیت خوبی است تا با شناسایی این زنان سرپرست خانوار و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها بتوان فرصت‌های اشتغال را برای این گروه آسیب‌پذیر فراهم کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.