به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ابتدای این دوره با اشاره به اینکه مسئولیت کانون های خواهران بسیار مهم است، گفت: کانون های مساجد استان اردبیل می تواند نقش مهمی در عدالت فرهنگی و توسعه فرهنگ و هنر طراز انقلاب اسلامی داشته باشد.
امیر رجبی با بیان این مطلب که زن در اسلام از ارزش و قداست خاصی برخوردار است، افزود: متاسفانه نگاه دنیای غرب به زن ابزاری است در صورتی که زن در اسلام جایگاه ویژه ای دارد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد ایجاد کتابخانه تخصصی بانوان در کانون‌های تخصصی خواهران باشیم و در حوزه پژوهشی نیز به عنوان نقش بانوی مسلمان در جامعه نیز فعال باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری این مطلب که شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان نخبه در محلات توسط کانون های تخصصی خواهران ضروری است، اظهار داشت: نقش آفرینی فرهنگی و هنری بانوان در مساجد می تواند مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.
در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان اینکه کانون های تخصصی خواهران در راستای نقش آفرینی و تاثیرگذاری بانوان در جامعه اسلامی ایجاد می‌شود، افزود: حوزه زن و خانواده و مقابله با هجمه‌های دشمنان از جمله وظایف اصلی کانون‌های تخصصی خواهران خواهد بود.
مصطفی آمون تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون های تخصصی خواهران و تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف این رویداد آموزشی است.
وی یادآور شد: بیش از ۳۴ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مرحله اول در استان اردبیل ایجاد شده است که مدیران این کانون ها پس از شرکت در دوره های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی مجوز فعالیت کانون تخصصی را دریافت می کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.