به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،مراسم جشن میلاد کوثر، قاسم فرزند کوثر و هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل با هدف آزادی ۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی در اردبیل برگزار شد.

 

انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زن را از بین برد

علی حبیب‌زاده فرمانده سپاه ناحیه اردبیل در این جشن گفت: سایر جوامع بشری، نگاه ابزاری به زنان دارند درحالی‌که در اسلام این‌گونه نیست و پیشرفت‌های زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موید این مطلب است که زنان در اسلام جایگاه خاصی دارند.

وی افزود: همان‌طور که امام راحل (ره) فرمودند زنان انسان‌ساز هستندو اگر زن انسان‌ساز از ملت گرفته شود، ملت به شکست و انحطاط دچار می‌شود و از همین رو است که دشمنان سعی در به انحطاط کشیدن زنان و تنزل جایگاه زن دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل تصریح کرد: در گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، نقش زنان برای تربیت نسل جوان پررنگ‌تر از همیشه است و زنان و مادران ایرانی در این برهه نقش حساس‌تری دارند و با تاسی از شهدا و سبک و سیره حضرت زهرا (س) انسان‌هایی مثل حاج‌قاسم تربیت می‌دهند.

 

استان اردبیل در کارهای خیر نمونه است/ جامعه خیرین زندانیان، از اردبیل آغاز شد

در این جشن حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، اظهار داشت: حاج‌قاسم قهرمان بزرگی بود، این شهید با اینکه در جبهه، جنگ و مقاومت تخصص و تبحر خاصی داشت، اما حاج‌قاسم بود و این مردم؛ در هر حوزه‌ای، مشکلی ایجاد می‌شد حاج‌قاسم در آنجا حضور داشت؛ بعد از شهادتش هم رفتار و منش حاج‌قاسم در بین جوانان، مردان و زنان ما متبلور است.

وی اضافه کرد: رفتار و منش حاج‌قاسم نباید خاموش شود؛ در استان اردبیلی که در انجام کارهای خیر نمونه و پیشتاز است و جامعه خیرین زندانیان، از این استان آغاز شده، بایستی منش سردار دل‌ها نمود بیشتری داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، تصریح کرد: در سال گذشته طبق بیانات ریاست قوه قضاییه قرار شد از سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی از این فضا نسبت به آزادسازی زندانیان استفاده کنیم و هر استانی ۶۳ نفر از جرایم زندانیان مالی و غیرعمدی را آزاد کند؛ این موضوع آن‌قدر استقبال شد که نتیجه‌اش طوری شد که در کل کشور ۳۶۰۰ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) بیان داشت: هیچ تعبیری در آموزه‌های دینی بالاتر از این تعبیر ندیدم، وقتی پیغمبر خدا می‌فرمایند که حضرت زهرا سید، سرور و بزرگ همه زنان دنیا و بهشت است.

حجت‌الاسلام کثیرلو با تأکید بر اینکه مکتب حضرت زهرا، مکتبی است که مسئولیت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) بحث مسئولیت‌پذیری یا به تعبیری وظیفه‌شناسی است؛ مسئولیت اول حضرت زهرا (س) تربیت فرزندانش بود، ایشان در کنار تربیت فرزند، خانه‌داری نیز می‌کردند و همچنین در اجتماع هم تأثیرگذار بودند.

کریم الله محبوبی مدیر ستاد دیه استان اردبیل نیز در جشن میلاد کوثر، قاسم فرزند کوثر و هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل اظهار داشت: امسال هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل در سالروز میلاد حضرت زهرا برگزار شد و در این روز مبارک ۳۰ نفر از زندانیان غیرعمد و مالی آزاد شدند.

در این مراسم از زنان خیر استان اردبیل تجلیل شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.