به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مدرس این کارگاه آموزشی هدف از برگزاری آن را آشنایی با مراحل مختلف از مرحله نحوه ایده‌پردازی و تولید محتوا تا مرحله چاپ انتشار کتاب ذکر کرد.

زهرا فتحی اصل با قدردانی از فعالیت‌های ترویجی انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل گفت: در این کارگاه تلاش شد تا تمام سرفصل‌ها شامل عنوان‌یابی، فهرست‌بندی، فصل‌بندی، رفرنس‌دهی، ویراستاری علمی و ادبی، مقدمه نویسی، قدردانی، منبع نویسی، ارجاعات شکل‌ها و جداول و نمودارها، متد‌های چاپ و صفحه آرایی، گرافیک کتاب، انتخاب نوع کاغذ و جلد، تعیین قیمت و نحوه توزیع در بازار نشر آموزش داده شد.

وی افزود: سایر فعالیت‌های حوزه نشر نظیر نحوه انتخاب ناشر مرتبط با موضوعات کتاب، مدنظر قراردادن برجستگی‌ها و موفقیت‌های ناشر و همچنین اصطلاحات رایج در حوزه کتاب نظیر شابک، فیپا، اخذ مجوز، اعلام وصول و ثبت در خانه کتاب نیز بصورت مبسوط تشریح شد.

فتحی اصل خاطرنشان کرد: امید می‌رود با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و فعالیت در حوزه تالیف کتاب، گامی اساسی در جهت رشد بعد فرهنگی کشور با ویژه افزایش سرانه مطالعه برداشته شود.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.