به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بهزیستی با بیمه سلامت گفت: این خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی ارائه خواهد شد.

حامد رضایی افزود: افراد آموزش دیده در مراکز توانبخشی و آموزشی از نظر زبان، گفتار و تکلم، تربیت شنیداری یافته و در کلاس‌های عادی به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش‌های دیگر می‌پردازند که با این اقدام از حیث فرآیندهای شناختی از جمله حافظه، توجه و سرعت پردازش در حد کودکان نرمال و عادی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با توجه به تعدد وظایف و امورات محوله در سازمان بهزیستی، بخش وسیعی از خدمات از طریق حوزه توانبخشی به افراد جامعه هدف در حال ارائه می‌باشد.

رضایی در زمینه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا از طریق مراکز روزانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی افزود: در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال برای ۱۷۰ کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در رابطه با ارائه کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون به کودکان ناشنوای نیازمند در استان گفت: امسال ۱۲۶ نفر از توانخواهانی که کاشت حلزون شدند کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعه کاشت دریافت کردند.

رضایی ادامه داد: حدود ۵۵ هزار و ۳۷۵ مورد انواع باتری سمعک نیز برای استفاده کم شنوایان دارای سمعک در سال جاری تهیه و ارائه شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.