به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در کارگاه منطقه‌ای آموزش مربیان پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در هتل ارشاد سرعین  گفت: سال گذشته نیز بیش از ۱۳۰ طرح پیشگیری از اعتیاد در استان اجرا شد.
وی افزود: در اجرای طرح “پازک” به معنی پیشگیری از اعتیاد کودکان و زنان که با شرکت کارشناسان بهزیستی استان‌های قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می‌شود، از ظرفیت مربیان محلات استفاده خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: گرفتاری برخی خانواده‌ها در دام اعتیاد تاسف‌آور است و باید مبارزه با اعتیاد به سمت مردمی شدن پیش برود و دولت مردمی نیز همین رویکرد را دارد و تسهیلگران و مربیان، جزو بدنه مردمی بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: در اداره کل بهزیستی به حوزه پیشگیری از اعتیاد نگاه تشریفاتی نداریم، بلکه متعقد هستیم هر چه نگاه تخصصی و علمی حاکم باشد، سازمان‌های مرتبط دیگر نیز درگیر مشکلات ناشی از مواد مخدر نخواهند شد.
بهزیستی اردبیل ۴۵ طرح پیشگیری از اعتیاد اجرا کرددبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل هم در این کارگاه آموزشی کاهش حمایت‌های مالی از دستگاه‌های بالادست را مشکل بزرگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد دانست.
اکبر منتظر با اشاره به وجود ۲۳ هزار معتاد، ۶۰۰ معتاد متجاهر یا آشکار، ۹۲ مرکز ترک اعتیاد و ۳۴۸ زن تحت درمان در آن مراکز گفت: با وجود اینکه از نظر آمار، با میانگین کشوری فاصله خوبی داریم، اما همین مقدار معتاد نیز نباید در استانی شهره به مذهب و دیانت وجود داشته باشد و امیدواریم با برنامه‌های پیشگیرانه، روز به روز از شمار معتادان کاسته شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.