به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی در نشست کارگروه عفاف و حجاب استان اظهار کرد: با توجه به فرهنگ اصیل و ارزش‌های پرفضیلت استان، بسیاری از خانواده‌ها نسبت به وضعیت عفاف و حجاب نگران هستند که باید تلاش کنیم از این فرهنگ محافظت کنیم.

وی با تأکید بر ارائه برنامه‌های اجرایی اثربخش از سوی دستگاه‌های متولی در رابطه با زیست عفیفانه، افزود: راه‌اندازی پویش مردمی در این زمینه دارای اهمیت است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تولید برنامه‌ها و آثار مستند با همکاری نیروی انتظامی از تأثیر بی‌توجهی به زیست عفیفانه برای آگاه‌سازی عمومی ضروری است.

اهمیت اقدامات فرهنگی و اقناع‌سازی نسل جوان برای زیست عفیفانه

عاملی گفت: ترویج زیست عفیفانه برای حراست از فرهنگ و ارزش‌های دینی و انسانی در استان ضروری است و تمامی بخش‌ها اعم از اداری، تجاری، شرکت‌های خصوصی و مراکز آموزشی باید به امر عفاف و حجاب پایبند باشند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و اقناع‌سازی نسل جوان در امر زیست عفیفانه، افزود: در این راستا باید نسبت به آموزش معلمان پرورشی برای پاسخ‌گویی صحیح به کودکان و نوجوانان اقدام شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: برخی نوجوانان و جوانان به‌دلیل عدم شناخت از فرهنگ و ارزش‌ها و فضیلت‌ها، نسبت به زیست عفیفانه بی‌توجه هستند که آگاه‌سازی آن‌ها برای نجات از عواقب بی‌حجابی ضروری است.

گفتنی است؛ در این نشست دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه عفاف و حجاب استان اردبیل، اقدامات و برنامه‌های خود را در این خصوص تشریح کردند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.