به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در این نشست بر لزوم ارزش گذاریِ اجتماعی به فرهنگیان برای اعتلای فرهنگِ جامعه تأکید کرد و افزود: مطلع شدیم یک معلمِ عزیزِ ریاضی در پایانِ کلاسِ درسِ خود به طور مداوم مدت کوتاهی را برای رشد اجتماعی دانش آموزان و تربیتِ آرمانی آنان به ارائه مطالب نفیسِ تربیتی و مذهبی اختصاص داده و بسیاری از خانواده‌ها را مدیون خود کرده و ما تصمیم گرفتیم به سراغ این گونه معلمانِ ارزشمند برویم و ادای احترام کنیم، چون یکی از ضروریات جامعه ما در ادای دین به تعلیم و تربیت، تبیینِ جایگاهِ قدسی معلم است.

در این نشست خیر و کار آفرینِ برجسته استان با اهدای تابلو فرشِ نفیسی که تمثال معلم خود بر آن نقش بسته بود، از معلمِ دوران تحصیلی اش تجلیل کرد.

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین، با اشاره به اجرای طرح هنری – تاریخیِ نصبِ نقاشی‌هایی از دوران مختلف حیات شاه اسماعیلِ صفوی در محوطه بقعه شیخ صفی الدینِ اردبیلی گفت: صفویه ایران را یکپارچه کرد و بَقای کشور مدیون و مرهون آنهاست و شایسته است هم استانی‌های عزیز با جزئیات زندگی شاه اسماعیلِ بزرگ آشنا باشند.

در این جلسه، تشکیل بنیاد شاهسون برای ثبت و نگارش تاریخ و مفاخرِ عشایرِ استان و همچنین مجموعه‌ای علمی برای ثبتِ وقایع استان اردبیل به صورت روزنگار در حوزه‌های مختلف تصویب شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.