به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، اصلی‌ترین بخش جشنواره آیینی مادرانه ، در راستای کنگره بانوان تاثیرگذار و کارآفرین شهرستان خلخال بود که با برپایی غرفه‌های فروش محصولات و نمایش توانمندی‌های بانوان شهرستان در مجمع ارشاد با استقبال گرم مردم روبرو شد.

برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان کارآفرین خلخالی
زینب کاظمی، مسوول کمیته بانوان و خانواده فرمانداری خلخال در این خصوص اظهار کرد: این جشنواره با هدف نشاط‌ آفرینی در بین خانواده‌ها و افزایش مشارکت آنان برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بین بانوان برنامه‌ریزی شده و با مشارکت ادارات کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد و جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی و ادارات عضو برگزار شد.
وی افزود: در کنار جشن مادر ظرفیت‌ها و توانمندی بانوان در قالب یک نمایشگاه تاثیرگذار با پخت انواع غذاها، داروهای گیاهی، صنایع دستی و چرم و محصولات زینتی، انواع دمنوش‌ها وآش‌ها و شیرینی‌ها برگزار شد که با استقبال شایسته بانوان روبرو شد.

نهادینه‌سازی سازی غذاهای سنتی
به گفته منیژه حق گویی، مسوول بهبود و تغذیه دانشکده علوم پزشکی خلخال در این جشنواره آیینی بیش از ۱۷ گروه با انواع غذاها با پخت ۴۰ نوع غذای سنتی در این جشنواره حضور داشتند که اصلی‌ترین هدف برپایی این جشنواره نهادینه‌سازی غذاهای سنتی در بین خانواده‌ها و برای پرهیز استفاده از فست‌فودها بوده که سالم‌سازی جامعه در حوزه غذا از ماموریت‌های ویژه واحد بهبود تعذیه دانشکده علوم پزشکی در بالا بردن ضریب سلامت خانواده‌ها در جامعه است.

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای جامعه است
مائده عسگری فرمانده پایگاه ریحانه النبی دانشگاه پیام نور در خصوص برگزاری جشن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک الگوی تاثیرگذار برای جامعه است و قطعا معرفی و تشریح شخصیت و زندگانی دینی و اسلامی این بانو برای جامعه باعث ارتقای ارزش‌های معنوی و دینی در بین بانوان بوده که اصلی‌ترین مولفه برای این جشنواره حفظ حجاب و معرفی الگوی برتر دینی و اسلامی در بین جوانان و نسل نو در جامعه است.
وی با تقدیر از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خلخال در همکاری شایسته برای برگزاری این جشنواره گفت: بانوان خلخالی دارای توانمندی و ظرفیت‌های فراوان علمی، فرهنگی و اجتماعی و توانمند در حوزه تولید هستند که امروز در این جشنواره تنها بخشی از این توانمندی‌ها در قالب تولیدات به نمایش گذاشته شد.
نسرین موسوی، معاون تربیتی و پرورشی، آموزش و پرورش خلخال نیز با پاسداشت مقام مادر گفت: بیشترین سنین شرکت کننده در این جشنواره بین سنین ۱۵ سال ۳۵ سال بودند که این نشان از پویایی در بین بانوان برای حضور در برنامه‌ها وجشنواره‌ها است و این فعالیت‌های فرهنگی علاوه بر معرفی الگوهای تاثیرگذار دینی و اجتماعی جامعه نیازمند برخورداری از بستر فضای مجازی واستفاده شایسته از این فضا برای بهبود کسب و کار است.
وی افزود: با رواج فروشگاه‌های کسب و کار در فضای مجازی و عرضه محصولات تولیدی در حوزه صنایع دستی، فرش، گلیم و جاجیم، انواع بافتنی‌ها و محصولات ارگانیک باغی علاوه بر درآمد زایی در کنار خانواده به بحث معیشت خانواده نیز کمک خواهندکرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.