به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت علی (ع) برای جامعه بشری امروز علاوه بر الگوی عملی و رفتاری، تجسم واقعی درست زندگی کردن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن در مسیر سعادت واقعی است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن ‌حضرت در جامعه خاطرنشان کرد: سیاستمداری شایسته در سیره حکومتی حضرت علی (ع) مشاهده می شود و این سیره و رفتار باید الگوی جامعه امروزی ما قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی الهی و تجسم تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است، که در اوج زهد، تقوی و عرفان، سیاستمداری امین و مجاهدی شجاع بود.

جعفرزاده بیان کرد: امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد.

وی افزود: حضرت علی(ع) با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

حق و عدالت اصول اساسی در منشور حکومتی حضرت علی (ع)

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، تصریح کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

جعفرزاده با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم اما شخصیت و جایگاه امام علی (ع) در تمام ابعاد و به‌ویژه آموزه‌های نهج البلاغه به درستی تبیین نشده است، متذکر شد: این در حالی است که نیاز داریم نسل جوان را با شخصیت و ابعاد فکری جانشین پیامبر اکرم (ص) آشنا کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.